De anatomie van een speldenkussen

Deel 1, "een beginnend speldenkussen", is hier te vinden.

Na het erg leuke stitchery begin was het toch tijd om aan het ietwat lastige naaiwerk te beginnen. Ik kan nu zeggen dat ik erg blij ben met mijn vierkantjes, want rondjes zijn echt veel lastiger! Maar goed, op die manier leer je weer wat perspectief, en dat is altijd mooi meegenomen.

Ik wil bij dezen mijn moeder bedanken voor het mogelijk maken van dit project, want ik geloof dat ze echt met elke stap heeft moeten helpen... Met een groeiende leercurve als gevolg, wie weet krijg ik het ooit nog wel eens onder de knie! Deze foto is het resultaat van de specifieke cursus: "Het spelden en rijgen van een rond object".


Maar goed, bereid je voor op de fotosessie. Omdat dit mijn eerste echte quiltproject is dat helemaal af is, wordt letterlijk elke kant belicht. Succes. Als ik het zo zie, zijn de foto's groter dan het werkelijke speldenkussen, haha! Helaas zie je dan ook alle foutjes die erin zitten, bijvoorbeeld de stitchery-pen die er blauw door heen schijnt, een stukje dat open is gegaan met het opvullen, en overhands is dichtgenaaid, en er zullen vast meer dingen zijn. Ow ja, natuurlijk: het groene draadje om een rood en roze lapje aan elkaar te zetten. Dat komt omdat ik nog niet tussendoor van kleur durf te wisselen, omdat de vierkantjes dan ineens miraculeus niet meer aan elkaar sluiten (terwijl ik hetzelfde doe qua techniek). Maar het is mijn eerste project, en dan mag dat.

Allereerst natuurlijk het uiteindelijke resultaat met de spelden erin. Ik geloof dat ik nog een verzameling moet opbouwen...



De blokjes aan de bovenkant. En hieronder staat de hele stitchery afgebeeld vanuit verschillende hoeken.





En de onderkant hoort er natuurlijk ook bij!


Ik ben er helemaal trots op! Ik sleep hem nu ook overal mee naartoe.... En heb gisternacht (hij was erg laat klaar, ik wilde hem namelijk per sé af hebben voor ik naar bed ging) al aardig wat mensen gewhatsappt met het resultaat. Tja... Ietwat overdreven eigenlijk, nu ik er zo over nadenk. Maar goed, nu heb ik een blog! En daar kan ik dit soort dingen schaamteloos opzetten! 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen