Een beginnende etui

Van mijn moeder heb ik een fantastisch boekje gekregen, genaamd "The Simple Life" van Anni Downs (Hatched&Patched).


Dat was meteen een hit... ik wil de quilt die op de voorkant staat echt ontzettend graag maken! Al die leuke stitcheries, en en dan ook nog eens quotes erbij die echt bij me passen! (is hier wat lastig te zien, maar ik weet niet hoeveel ik kan laten zien zonder copyright te schenden - hier staan wat voorbeelden van de schrijfster zelf).

Maar goed, er staan nog meer leuke projecten in dan alleen deze quilt. En dit onderstaande project vond ik meteen helemaal geweldig!


Een etui met geweldige stitchery erop (en quote)! Dan heb ik zelf wel geen hond, maar het past echt precies verder. Nou ja, dit wilde ik ook graag maken en daar ben ik nu eigenlijk vooral mee bezig. Omdat het een "klein" project is, dacht ik dat het perfect was om kennis te maken met patchwork&quilten (hier is het niet gequilt, maar dat ga ik wel doen).

We zijn inmiddels zo'n 3 weken verder, en ik ben nu nog lang niet klaar. Maar dat geeft niet, alle begin is moeilijk. Eerst deed ik 10 minuten over één zijde van een vierkantje van 1 inch, en nu is dat al 6 minuten. Er zit vooruitgang in! Ik moet zeggen, ik vind het stitchery fantastisch om te doen, maar met de vierkantjes moet ik toch wel heel erg wennen... ik krijg beide kanten niet zo makkelijk op elkaar. Kortom: ik moet gewoon echt doorzetten. Het resultaat is wel erg leuk, dus daar doe ik het dan maar voor. Mijn moeder zegt ook dat het wel komt dat ik het leuk ga vinden, als ik wat meer ervaring heb.

Ik vond de kleuren trouwens wel een beetje saai... Sorry, Anni... Die van mij wordt zo knallend mogelijk, dat past er gewoon bij vind ik!


Dit is de stitchery, op wit katoen van de Ikea (Tip! Het is erg goedkoop en ideaal als achtergrondstof!). Nog een close-up:


 En hier een eerste voorbeeldje van hoe het er ongeveer uit moet komen te zien met de vierkantjes eromheen:


En ik ben nu vooral bezig met de achterkant, omdat ik nog niet helemaal snap hoe ik de voorkant aan elkaar krijg en duidelijk nog een lesje van mams nodig heb. Oorspronkelijk moet de achterkant gewoon één lap zijn, geen patchwork, maar ik dacht: ik ga nog even door, ten eerste vind ik het leuk als de vierkantjes gewoon doorgaan op de achterkant, en ten tweede heb ik dan nog wat extra oefening. Als ik het hier verpruts is het minder erg dan wanneer ik een quilt verpruts...


Ik ben nu eigenlijk precies op de helft! Er komen namelijk nog twee rijen bovenop, in totaal 50 vierkantjes. Hier zie je ze nog allemaal los zitten, nogal schots en scheef:


Mijn moeder had het nu bedacht dat als we er vulling tussen doen en dan nog een binnenkant (voering), dat ik het geheel dan door kan quilten. Oorspronkelijk zit er geen voering in (en geen vulling), maar dat vind ik niet echt handig. En dan kan ik natuurlijk ook weer oefenen op het quilten, aangezien ik dat nog nooit heb gedaan.

Het zal nog wel even duren voor ik klaar ben, maar dan heb je ook wat! Ik zal jullie op de hoogte houden van mijn vorderingen!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen