Kerstmuizen

Deze muizen heeft mijn moeder gemaakt. Het was een heel karwei! Maar zelf vind ik het één van de leukste dingen die ze ooit heeft gebreid, en ik zie er elk jaar weer naar uit dat ze beneden komen te staan!

Het patroon is Dickensian Mice van Alan Dart, en de kerstboom komt van het andere patroon van kerstmuizen van Alan Dart, Victorian Mice. Het is lastig om te krijgen omdat het alleen maar in een tijdschrift is gepubliceerd, maar via Ebay kun je nog weleens een patroon op de kop tikken.

Mijn vader is zo lief geweest om de kerstboom met led-kerstlichtjes te versieren!



Ze staan bij ons op het dressoir in een schattig mandje. Ze vallen namelijk nogal snel om helaas...


Ik vind vooral de muis met het dienblad met koekjes erg schattig!!


En deze aardige meneer helpt een handje mee om de kerstboom op te tuigen!


De roze madame. En hieronder staat de koekjesmuis van alle kanten:




En deze muizen zijn aan het schaatsen! Daar hoort natuurlijk wel wat licht bij, voor je in een wak belandt. 





Een kerstkoor mag natuurlijk ook niet ontbreken! Hier mooi geposeerd bij de vuurkorf. 


En ja, die bruine dingetjes die erop liggen zijn blijkbaar kastanjes... Blijkbaar zijn die geroosterd erg lekker. 


Nu zal ik echt ophouden met het plaatsen van kerstdingen! Volgens mij is dit ook alles wat we ooit hebben gemaakt... Alhoewel er volgend jaar vast weer meer bij gaat komen. 

2 opmerkingen:

  1. Wat leuk om dit te zien. Ik ben net begonnen aan de Kerstmuizen van Alan Dart. Ik heb het patroon gekregen van mijn zusje. Ik heb net het eerste lijfje gebreid en 1 arm met hand. Het is wel lastig dat het patroon in het Engels is.

    Groetjes, Goverdina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik was (ben) op zoek naar leuke muisjes om te maken.....wat zijn ze leuk!

    BeantwoordenVerwijderen