Nieuwe lapjes!

Vandaag was een erg leuke dag. We hebben de quiltwinkel van Wilma Karels bezocht (in Ede), en daar flink onze slag geslagen. Ik was er nog nooit eerder geweest, maar het is echt een leuke winkel! Ik vrees dat ik door mijn verjaardags- en nieuwjaarsgeld heen ben. Maar in ruil daarvoor heb ik echt hele leuke lapjes... vind ik zelf dan! Eerst de fantastische lapjes van mijn moeder (oh, die kleurencombi is fantastisch...):
 

Normaal ben ik helemaal niet van de pastelkleuren, maar deze zijn gewoon verschrikkelijk schattig... Ik heb er nog niet echt een quilt voor in gedachten, wel twee losse projecten. Het stofje dat nu donkergrijs lijkt is trouwens in het echt donkerblauw. Vreemd genoeg zijn de andere stofjes wel ongeveer de juiste kleur (de lichtblauwe is alleen nog iets feller dan dit)!



Die twee projecten komen uit het boek "Some Kind of Wonderful" van Anni Downs (Hatched&Patched).


Jammer genoeg staat de achterkant niet op het voorbeeld, die is ook helemaal gestitched! 


Ik denk dat de stofjes zich hier perfect voor lenen! Het hele boek is zoiezo helemaal geweldig, er staan hele leuke projecten in! Daar kan ik voorlopig nog wel even mee vooruit... Nou ja, ik heb eigenlijk al genoeg ideeën voor een levenlang quilten volgens mij. 


Deze neutrale stofjes kon ik ook niet laten liggen! Nu begin ik pas net met starten van een stash, dus ik heb ze ook echt nodig. Tenminste, dat maak ik mezelf maar wijs. Jammer genoeg kun je niet zien dat de bovenste witte stof een soort damask patroon heeft. Van één van de twee witte stofjes ga ik een speldenkussen maken, weer uit het boek van Anni Downs natuurlijk:


Voor de vierkantjes bovenop ga ik knalstofjes gebruiken. Over knalstofjes gesproken... Deze kon ik ook niet laten liggen, gewoon uit pure schattig- en knallerigheid. Het lijkt erop dat het linkerstofje ook van Anni Downs is, als dat zo is past het perfect bij haar stitcheries! 


Ook heb ik er nog twee lichtblauwe stofjes bij gehaald voor mijn sterrenquilt. Hier zitten ze tussen de andere lapjes in, voor het leuke effect, hehe. Ik zal er nog wel meer over vertellen in een aparte post! Helaas is de foto niet scherp geworden volgens mij (ik typ dit op een gammele computer waar niets helemaal scherp op is dus het kan ook aan mij liggen), maar het is te laat in de avond om een nieuwe foto te maken. Misschien probeer ik het morgen nog een keer.



En nu ik dan toch aan het showen ben... Deze fantastische lintjes (en metalen tag) heb ik van mijn vriendin gekregen voor mijn verjaardag! Zijn ze niet verschrikkelijk schattig? Ik weet nog niet precies wat ik ermee ga doen, mij kennende ga ik het gewoon niet te gebruiken omdat ik op "het perfecte project" wacht dat ik nooit vind. Zucht. Nee, ik ga echt mijn best doen om iets leuks ervoor te vinden! 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten