Tassenmania

Wat hebben vrouwen toch met tassen? We verzamelen wat aan... met mijn tassencollectie valt het op zich nog wel mee (ik tel er 5, waaronder mijn middelbare school rugzak), maar de meeste vrouwen hebben er veel meer... Mijn twee kleine nichtjes zijn er ook helemaal gek van, dus het was niet echt moeilijk om een verjaardagscadeau voor ze te verzinnen.

Allereerst heb ik, toen mijn nichtje 3 werd, deze tas gemaakt, in Catania knalkleuren. Het patroon is
"Girl's purse - San Francisco collection" van Vendula Maderska (ook op ravelry te krijgen). Het losse eendje komt uit het boekje "Gehaakte Applicaties" van Brenda Smits. De vlinders en bloemetjes komen uit het boekje "75 Vogels, Vlinders & Kleine Beestjes".





En de tas kon natuurlijk niet leeg zijn, dus heb ik er snel wat schildpadjes in gestopt (patroon is hier te vinden, scroll naar beneden, staat bijna onderaan).


Het was precies de goede maat voor haar! En ze vond hem ook helemaal geweldig, ze loopt de halve dag met de tas rond, ze stopt er spullen in en haalt vervolgens de spullen er weer uit. 

Voor haar oudere zusje, die dit jaar 5 werd, heb ik een wat grotere tas gehaakt van haar grote obsessie: Hello Kitty in zoetige meidenkleuren (Nomotta Bravo). Het patroon is Japans, maar op zich wel goed leesbaar door de haakschema's. Hier vind je meer informatie en hier is de granny square te vinden. 




En ook daar kon ik natuurlijk niet met een lege tas aankomen! (patroon niet meer beschikbaar)



Mijn oma kreeg voor sinterklaas 2011 een suprise en cadeautje in één. Ze wilde graag een medicijntas! Nou, die heeft ze gekregen... Je zou zeggen dat alles hier wel in past, haha! 

Ze heeft hem inmiddels overal mee naar toegenomen, naar het ziekenhuis en naar het (tijdelijke) verpleeghuis, en hij werkt perfect als oversized toilet- en medicijntas... 



Het patroon is losjes gebaseerd op "Crochet Bag Pattern" van Attic24, gecombineerd met "My lovely patchwork world - Ladies bag" van Vendula Maderska (ook op ravelry te vinden). De wol die ik heb gebruikt is Nomotta Bravo. 

Momenteel ben ik bezig met een uiltjes granny tas voor mezelf, maar het schiet nog niet zo op (ik heb ook zoveel andere dingen te doen...). Dit is een eerste vage foto, met de tablet gemaakt...


Als ze klaar zijn, ziet het uiltje er zo uit:


Lief, hè? Ik krijg zo weer zin om te beginnen... Het patroon is trouwens hier te vinden: http://www.petalstopicots.com/2012/08/guest-post-repeat-crafter-me-owl-granny.html


1 opmerking:

  1. Wat een super mooi tasje , zou ik het patroon van je kunnen overkopen ? haak maar nog meer sieraden maken met kralen , en fantasiegaren

    kijk maar even
    www.creadiva.be


    zou je je antwoord kunnen sturen naar info@creadiva.be

    Super bedankt

    groetjes
    diane

    BeantwoordenVerwijderen