Warme Armen

Armwarmers zijn één van mijn meest geliefde projecten om te maken omdat ze altijd wel van pas komen. Helaas heb ik er nog niet veel gemaakt... Waarschijnlijk omdat je voor de meeste armwarmers het rondbreien onder de knie moet hebben. En er weinig leuke gehaakte armwarmers zijn, die zijn vaak zo grof...

Maar ik kwam op het internet deze Snape Mitts tegen. Ik ben al een enorme Snape/Sneep fan (Harry Potter), en ik vond het patroon ook meteen geweldig.


Helaas zie je het niet zo goed, maar er zit een heel leuk mini kabeltje in verwerkt, en het randje van het zwarte krult een beetje om. Nu was het patroon nog iets te ingewikkeld voor mijn breikunsten (ik kan geen kabels, en er was iets ingewikkelds met steken oppakken), dus heb ik besloten om het zelf een beetje na te maken. 

Ik vond dit patroon, Bon Bons, wat er in mijn opinie wel erg op leek, en wat ik ook daadwerkelijk kon breien, omdat de kabels nep zijn. 


En omdat ik ook niet kan rondbreien, heb ik toen maar een rechte lap gebreid met het nep-kabeltjespatroon. Daarna de twee helften aan elkaar genaaid, op een kleine duimopening na, en met mijn haaknaald daar een stukje voor mijn duim in gehaakt.  

Toen nog een klein wit randje erboven gebreid, afgewerkt met een picotrandje, en onder het zwarte gedeelte genaaid, zodat het zwart echt erop lag. 

En tadaaa!



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen