Shawls deel 1: Heel Veel Piquants

En er zullen nog vele delen volgen. Ik heb er namelijk 20 in totaal... De 21e en 22e komen er ook nog aan! En dan heb ik nog heel veel prachtig garen liggen om wat mee te doen... Deze bijvoorbeeld, van Dutch Wool Diva, momenteel ben ik daar de Andromeda Shawl van aan het maken.



En van Dutch Knitting Design heb ik ook wat meegenomen, de bovenste gaat een Maya Shawl worden en die daaronder de Porcelain Berry Shawl:



Deze heb ik pas besteld bij Rebelyarn (etsy), en mijn eerdere ervaring met deze zijde is dat het helemaal fantastisch is! 


Van haar heb ik al eerder "Light of Day" Silk Noil gebruikt, en dit is het resultaat:



De uiteindelijke kleur ligt een beetje tussen deze twee foto's in. 


Het patroon is trouwens Piquant van LilyGo, bijna het enige patroon dat ik meerdere keren heb gebruikt. 

Maar waar ik vooral heel veel shawls mee maak, ik Katia Syros. Je zou het op het eerste gezicht niet zeggen dat het goed werkt, maar het resultaat is echt verbluffend... Heel chique met een klein glimmertje en zo lichtgewicht dat je het bijna niet voelt! 



Hier zijn een paar voorbeelden met hetzelfde patroon, 



En dezelfde in het grijs! Hier zie je de kleur niet goed, het is echt de kleur van de foto eronder. Ik heb uiteindelijk twee grijze sjaals gemaakt, één voor mijn oma en één voor tante Riet. 



En nog één in het zwart!










2 opmerkingen:

  1. Oh wow, ik vind je turqouise/petrol blauwe piquant echt een plaatje! En wat heb je jezelf verwend met van dat mooie garen. Vooral het eerste van Dutch Wool Diva, past in mijn blauwe straatje ;-)

    Fijn weekend! Ciao, Fleur

    BeantwoordenVerwijderen