Weer een stukje verder

Ja, het is me gelukt... 72 vierkantjes aan elkaar gezet! Zo klinkt het als heel wat, haha, maar ik wed dat de gemiddelde quilter dit binnen een paar avonden had gedaan. Ik heb er een paar weken over gedaan (volgens mij zo'n 5), maar het resultaat mag er zijn. Ik moet zeggen dat het nu ook een stuk beter gaat! Ik kan de lijn beter volgen, en maak kleinere steekjes, en het gaat vele malen sneller, dus dat is goed nieuws.


Ik word er helemaal blij van, al die felle kleuren! Ik zou er bijna geen etui van maken, maar een miniquilt... Ik moet mezelf mentaal heel sterk toespreken dat het toch echt een etui moet worden.

Of toch een miniquilt?

Nee, ik ben sterk. Een etui. Echt. Serieus. Ik meen het.


Aaah, zulke schattige vierkantjes :D En dan gaat het nu echt beginnen... Ik ga quilten. En ik ben echt zo benieuwd hoe ik dat ga vinden! Volgens mijn moeder ga ik schelden, dus aan de ene kant ben ik toch weer niet zo happig om te beginnen, maar alle begin is moeilijk, en met de vierkantjes is het ook goedgekomen. Op z'n Amerikaans: Ik kan het!
Pas na een paar lessen dan.

16 opmerkingen:

  1. Ziet er erg leuk uit. Mijn complimenten hoor!
    Je wordt er spontaan vrolijk van als je al die kleurtjes ziet.
    Succes verder!
    groetjes, Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk, ik hou van knalkleuren enne ík zou er een quiltje van maken *lol*

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha oh, nu breng je me weer aan het twijfelen!

      Verwijderen
  3. Ik vind hem heel erg leuk, lekker die knalkleurtjes en stitcerie, dat maakt het helemaal grappig!!

    Succes!!

    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Doe meer met kleur!
    Is ook mijn motto. Helemaal leuk!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een fantastisch motto! Ik ben het er helemaal mee eens :D

      Verwijderen
  5. Je blog doet me heel veel aan m'n eigen dochter denken. Die haakt /naait ook enz . Het had zo haar blog kunnen zijn. Met Hello Kitty en die leuke andere dingen.
    Gezellig en makkelijk leesbaar blog heb je. Die beige halfronde tas. Ga je die ook eens maken ??? of heb je die al gemaakt???
    groetjes en succes met quilten. te zien aan je creativiteit zal het je zeker lukken. Yvon.v.D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk zeg! Ik ben nog niet veel leeftijdsgenoten tegengekomen die dit ook doen (komt wel, ik heb nu al 4 vriendinnen aangestoken, jeej!). En dankjewel voor je complimenten!! Ik ben blij dat mijn blog een beetje leesbaar is, dat is precies mijn bedoeling, maar ik wist nog niet of het ook helemaal gelukt is :)

      Het beige tasje gaat er inderdaad komen (in knalkleuren uiteraard), maar ik ga eerst deze projecten maar eens afmaken. Het lijkt me zoiezo leuk om grote en kleine projecten een beetje af te wisselen, en ik heb genoeg van allebei om nog jaren vooruit te kunnen :)

      Verwijderen
  6. Lieve Monique,
    je eerste werkstuk ziet er heel gezellig uit!Ik krijg gelijk zin om ook zoiets te makem!Enne....pijn lijden bij het quilten,dat hoeft helemaal niet.Leer gelijk quilten met twee vingerhoeden en je quilt zonder pijn met plezier.Als ik je een raad mag geven.Neem een witte oefenlap en quilt met gekleurd garen .Neem er de tijd voor en ga dan pas aan je werkstuk quilten.Heel veel plezier en succes gewenst.
    Groetjes Jenny

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Maar vooral dankjewel voor de tips! Die ga ik zeker vanmiddag even uitproberen! Eigenlijk was dit project bedoeld om een beetje op te oefenen, maar ik vind het toch zonde eigenlijk inderdaad.

      Dan moet ik nog wel even een extra vingerhoed zien te vinden (ik heb een hele kleine maat, bijna niet te krijgen), maar elk excuus om langs de quiltwinkel te gaan is natuurlijk erg welkom, haha!

      Verwijderen
  7. Wauw wat een leuk blog heb je! Met hele mooie felle kleuren, veel haakwerk, ga je toevoegen aan mijn blogs die ik graag lees!
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jij maakt wel erg leuke dingen hoor en als het goed is woon je in Utrecht, daar kom ik en mijn man vandaan. In maart maar weer eens door Utrecht als ik in Nederland ben...
    Ik zal je blog binnenkort even toevoegen aan mijn blog (dequiltschuurgoesitaly) Dan kan ik je nog beter volgen!!

    Groetjes Babette.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel!! Ik woon in de provincie Utrecht, niet zo heel ver van de stad zelf af :) (ik zeg liever niet waar op het internet :P). Maar het is zeker een leuke stad! Ik kom er ontzettend graag! Er zit ook een hele leuke quiltwinkel op de Oudegracht! En dankjewel voor het toevoegen! Ik zal je hier ook toevoegen aan de bloglijst!!

      Verwijderen