Een favoriete sjaal

Onlangs struikelde ik over dit patroon:


Eigenlijk zoek je voor dit patroon je eigen favoriete charts bij elkaar, vervolgens zoek je een aantal leuke kleuren bij elkaar, en dan ga je met een rondbreinaald aan de slag, en doorgaan met verschillende charts boven elkaar tot je klaar bent! Ik heb een aantal restjes opgezocht van Nomotta Bravo, volgens mij wordt het zo wel een leuke mix. 


Nou heb ik nog nooit iets met meerdere kleuren gebreid, zoiezo ben ik niet zo goed in breien, dus het zal nog wel even duren voor ik de slag echt goed te pakken heb. En voordat ie af is natuurlijk. 

Maar goed, het begin is er! Volgens mijn moeder heb ik hele moeilijke charts uitgezocht, uiteraard (waarom kan het nooit eens makkelijk?), maar dit is nog de makkelijkste uit de reeks, dus ik ben maar met het dorpje in de sterrennacht begonnen. Ik weet inmiddels niet meer waar ik de chart vandaan heb gehaald, ik heb er een middag voor gezeten, en echt alles uitgepluisd, dus waar ik alles precies van komt is een beetje wazig. 




Maar dit is een goed begin volgens mij! Ik heb maar één fout gemaakt, bij één huisje ontbreekt een stukje dak. Hier zijn nog een paar van mijn favorieten die ik bij ravelry heb opgespoord (die site is erg handig, je kunt patronen zo aan je favorieten toevoegen!):






A Elbereth Gilthoniel (Lord of the Rings)





2 opmerkingen:

  1. Wow, diep respect voor jouw nieuwe breiproject! Serieus!! Zelf brei ik vaak en veel, liefst bedenk ik hier en daar nog eens een eigen stekenpatroon, maar in kleur werken gaat me niet goed af. Om het netjes te zeggen ;-)

    Geef je hier af en toe een update? Happy knitting! Ciao, Fleur (http://www.ravelry.com/people/Fleurtje-Eliza)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Fleur,

      Dankjewel! Ik weet zelf ook nog niet goed waar ik aan begonnen ben, haha! Ik ben nu met de volgende rij bezig, maar ik heb al 2 keer een toer uitgehaald terwijl die wel goed was.. Grrr... (brainfog-hoofd). Jij ook heel veel succes, ik vind je projecten altijd geweldig! Heel chique :) En mooi blauw, haha, mijn lievelingskleur! ;) Ik vind breien nog steeds erg lastig, helaas, haken gaat me beter af... Maar er zijn zoveel leuke breiprojecten, met truien en shawls enzo, dus ik zou willen dat ik er iets meer plezier in had! Nou ja, misschien dat ik na dit project de smaak te pakken krijg... Ik hou 'm trouwens ook bij op ravelry volgens mij (en anders maak ik 'm nog even snel aan), dat is echt zo'n handige site voor mensen met warrige hoofden! Ook voor mensen zonder warrige hoofden trouwens. Ik wilde dat ze dat ook voor quilten hadden...

      Groetjes, Monique (Eressea)

      Verwijderen