Eén jelly-roll en twee charm packs

Ik kon het weer niet laten. Ik bedoel, het ziet er ook zó leuk uit, zo'n jelly-roll!


En ik ben helemaal verliefd op deze lijn van Moda (3Sisters, Etchings), en hij is bijna niet meer verkrijgbaar. Sinds mijn vorige blunder met mijn bestelling van Etsy, waar ik bovenop de toch al pittige verzendkosten ineens 18 euro aan de douane moest betalen, omdat mijn pakketje meer dan 22 euro waard was, ga ik echt nooit meer iets uit Amerika bestellen. Nou ja, nooit meer iets boven de 22 euro dan. Maar goed, dat betekent dus dat ik geen hele stoflijnen aan fat quarters/eights meer kan bestellen, en aanverwante dingen. Misschien een keer een los stofje of een charm pack, en dat is het dan. 

Maar goed, toen kwam ik dus erachter dat deze lijn, Moda Etchings, in Nederland in een jelly-roll te vinden is! En ook nog eens in de aanbieding! Nou ja, dan is de keuze snel gemaakt, al weet ik nooit goed wat ik precies met een jelly-roll aanmoet. 


Nou ja, dan zit er maar één ding op: pinterest. Een middagje zoeken op "jelly roll" kwam ik er toch achter dat ik eigenlijk liever iets heel simpels doe: allemaal stroken van verschillende lengtes aan elkaar zetten. Als het goed is kan ik van deze jelly-roll een quilt maken van 1x2 meter, een één-persoonsdekbed dus! Heerlijk! Dit gaat echter wel machinaal gebeuren, dat is gewoon het makkelijkst... Ik verwachtte een afkeurende blik van mijn puristische moeder toen ik dit nieuws bracht, maar het viel mee, haha! 


Inmiddels is het o zo leuke opgerolde pakketje gesneuveld, ik kon het namelijk niet meer houden en moest even kijken hoe al die reepjes stof er eigenlijk precies uitzagen. 


En dat is eigenlijk best leuk! Er zit geen enkel stofje bij dat ik niet leuk vind, wat me eigenlijk wel verbaast. En ik ben verliefd op de kleurencombinatie! En de printjes zelf natuurlijk... Van schattige roosjes tot barokmotiefjes, tot typografie. Heerlijk! Ik kan echt niet wachten om te beginnen! Al moet ik daar nog even mee wachten, want ik heb namelijk nog geen flauw idee hoe ik moet beginnen. Dus ik denk dat ik eerst maar aan mijn andere pakket ga beginnen, die gaat namelijk ook machinaal gepatcht worden, en daar weet ik tenminste wel hoe ik het precies ga aanpakken. 


Dit zijn in totaal 2 charm packs van Moda, genaamd Double Chocolat. Ik had deze al langer op het oog, het is lekker vintage, met mooie bloemen en motiefjes, en de kleurencombinatie is erg leuk! Ik vind het zelf leuker dan de andere meer klassieke lijnen, door het zachte blauw erbij. Sorry voor de vreemde foto trouwens, ik had wat moeite om hem er helemaal op te krijgen. Hier nog een kleine close-up:


En zo ben je dus ineens aan 6 quilts tegelijk bezig. Niet echt handig voor een beginneling, maar ik weet zeker dat ze (ooit) af gaan komen! En dat ik ze leuk blijf vinden. 

3 opmerkingen:

  1. mooie lapjes in je jellyroll! ik weet ook nooit goed wat ik daar eens mee aan zal vangen, dus ik laat ze altijd liggen ;) de candy's ben ik wel groot fan van! het werkt wel lekker makkelijk :0)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Ja, ik weet ook niet goed wat ik precies met een jellyroll kan, en als ik er één in een quiltwinkel zie moet ik er altijd even verlangend naar staren... maar dit keer kon ik hem echt niet daar laten liggen! Inmiddels ben ik begonnen met een strokenquilt, en ik heb de top al bijna af! Binnenkort zal ik er een nieuwe blogpost aan wijden!

      Verwijderen
  2. Als je nog eens in Amerika besteld, is het handig om erop te zetten dat het een gift is, meestal hoef je dan geen douane kosten te betalen

    BeantwoordenVerwijderen