Regenbogen en zonneschijn

En ja, een aantal jaar na het begin van de regenboogquilt, zitten nu alle vierkantjes aan elkaar! Het was vooral een karwei voor tussendoor, dus het is eigenlijk nog best snel gegaan!


Wat is 'ie mooi he! Ook de blauwe rand eromheen vind ik persoonlijk erg geslaagd. Je ziet alleen op deze foto de lampjes erdoorheen schijnen, oeps! Ook de achterkant is heel erg schattig! 




Het randje werd nog snel even op maat gemaakt, voor hij gespannen kon worden!


En hier is het zover! We hebben de top en de achterkant heel strak op een latje gerold, en telkens een klein stukje "ontrold" en geregen. 




De achterkant van het rijgwerk is ook erg leuk! 


 En ja, toen kwam het dilemma: hoe wordt dit gequilt? Het idee was eigenlijk een beetje om een zon te maken in het gele gedeelte, en dan stralen over de rest van de quilt heen. Mijn vader, met zijn extreme wiskundigheid, wist er iets moois van te maken. Helaas lukte het niet met de wateroplosbare pen, die zag je simpelweg niet. Uiteindelijk hebben we maar kleermakerskrijt gehaald. Helaas werkte ook datn iet op de lichte gedeeltes, maar we hadden nog wat roze kleermakerskrijt van de Ikea. Tip: gebruik NOOIT krijt van de Ikea. Het gaat er nu dus niet meer uit en het vlekt als een gek. Hoe dat opgelost gaat worden is nog niet helemaal duidelijk. 


Maar het resultaat is zo wel heel erg leuk, je ziet al echt hoe het uiteindelijk gaat worden! 



4 opmerkingen:

  1. Ik ben bang dat de oplossing voor het verwijderen van de krijtstrepen wassen is. Het krijt bevat nl vet en dit blijf je zien. Zelfs als de kleur verwijderd is. Heb het helaas zelf ook al bij de hand gehad. Je ziet het op het oog niet meer, maar met foto's maken zag je het wel.
    Stevig balen en ik had nog wel duur spul gebruikt.

    Groetjes Marjolein uit Zoetermeer.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor je reactie! Dit is inderdaad waar we al bang voor waren... Zoals je je kunt voorstellen, vinden we het best wel eng om een regenboogquilt in de was te doen... dat worden veel color catcher doekjes! Ik las op het internet ook iets met wasbenzine, maar of het nou een goed idee is om dat op een quilt te gaan experimenteren... ik betwijfel het. Nou ja, we weten in ieder geval nu dat het geen goed idee is om kleermakerskrijt te gaan gebruikeren :P

      Verwijderen
  2. Wat een geweldige quilt wordt dit! Wel heel erg jammer van het krijt. Ik hoop dat het goed komt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Ja, ik hoop zeker met je mee...!

      Verwijderen