Shawls Deel 3

Ja, we zijn nog steeds niet klaar met de shawls... Ze zijn tenslotte mijn favoriet!

Ik begin met mijn lievelingsshawl, de Mezzaluna (Crescent Moon). De wol die ik gebruikt heb is Schoeller+Stahl Batika, 100% acryl.





Het is een erg handige shawl, hij blijft vanzelf al om je schouders hangen. Ik heb er ook een Mockingjay speld bij, om het af te maken. En omdat ik een fan ben van the Hunger Games. 


Met deze ben ik een stuk minder tevreden, ten eerste omdat het vreselijk was om mee te breien, en ten tweede omdat hij echt klein is uitgevallen. Ik heb de laatste kant-sectie nog 3 keer extra herhaald, maar nog steeds was het niet groot genoeg. De wol is: Ganpi Abaka Surabu van Noro, en het patroon is Little Shells


Gelukkig kan Mira, de hond van mijn vriendin, hem wel aan, haha!


En dan nog mijn Arroyo. Ook deze is niet helemaal gelukt omdat je het kantwerk niet goed ziet en hij heel erg inkrimpt, maar het is nu eigenlijk een gewone sjaal geworden en zit verschrikkelijk lekker! De wol: Araucania Pomaire Multy. 





En last, maar zeker niet least: de Vergeet Me Niet shawl. Ik hou altijd al erg van bloemetjes, en bij deze shawl lijken die het hele middengedeelte te bevatten. Het was erg lastig om hier de juiste wol voor te vinden, ik heb van alles geprobeerd, maar ben uiteindelijk uitgekomen op heel simpel dun blauw katoenen garen (Lammy Yarns Coton Crochet 10). Deze shawl heb ik eigenlijk ook speciaal  in deze tint blauw gemaakt, omdat die kleur voor de ziekte ME staat. Samen met vergeet-me-nietjes, die we ook regelmatig gebruiken in de campagne en op me-gids.net, is dit dus een echte awareness-shawl geworden! 


Het patroon was erg lastig om te ontrafelen, vond ik, en ik heb uiteindelijk nog wat hulp gehad van de ontwerpster, die zo aardig was om meteen dezelfde dag te reageren! Maar ondanks al die tegenslagen, is het eigenlijk nog best vlug gegaan, na de eerste mislukte beginsels had ik hem toch wel in 2 maanden af (dat is best snel voor mij, omdat ik meestal liggend haak). Het patroon is trouwens: Midsummer Night’s Shawl van Lisa Naskrent, hij stond in Interweave Crochet, Summer 2010 maar is ook hier online te koop. 





4 opmerkingen:

  1. Hele mooie shawls! Vooral de laatste. Knap dat je dat allemaal kan. Dit is aan mij niet besteed, maar ik vind het erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel!! Des te meer je het doet, des te meer handigheid krijg je erin, dat is wel mooi meegenomen! Maar het blijft wel een hele klus. Dank voor de complimenten!

      Verwijderen
  2. Heb je van Ravelry de Engelse versie gebruikt om die mooie, tja hoe heet dat bloemkwastjes(?) er op te krijgen. Zie nl. daar ook shawls met een soort picotrandje.

    Mooie moonshawl, maar die onderste is ook helemaal geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marijke,

      Dankjewel voor je complimenten!! Er zijn inderdaad twee versies van de Crescent Moon shawl! De ene is met een picotrandje, de ander met zogenaamde "clovers". Ik heb de clover-versie gebruikt, maar dan iets aangepast, ik vond bloemetjes namelijk leuker dan klavertjes. Ik heb zelf de oorspronkelijke Japanse versie nagemaakt (uit dit boek: http://www.ravelry.com/patterns/sources/easy-crochet-complete-in-3-days-3), omdat ik het makkelijker vind om met charts te werken, maar ik heb naar de Engelse versie gelinkt, omdat die gratis is in PDF, en het Japanse boek is ontzettend moeilijk te krijgen. Beide versies (picots en clovers) staan overigens ook in het Engelse patroon.

      Groetjes, Monique

      Verwijderen