Sublime Season: Een Prequel

Follow my blog with Bloglovin Ik was net bezig om foto's te zoeken voor de regenboogquilt, toen ik langs een aantal foto's kwam die over het eerste begin van Sublime Seasons gingen. En dat is natuurlijk ook een blogpost waard! Daarom is hier: Het Begin van een Eerste Quilt. En dat begint natuurlijk weer met het uitzoeken van bijpassende lapjes! Een aantal hadden we nog liggen (al moet ik er voorzichtig mee zijn, ze worden ook voor Berries and Bluebirds gebruikt namelijk). Maar de meeste uit deze stapel heb ik zelf uitgekozen, daarvoor zijn we een middagje naar Utrecht geweest, naar Carol Cox. Dit is het resultaat! Ik moet eerlijk zeggen, ik vind ze veel leuker dan het origineel, die is zo verschrikkelijk druk met vreselijke kleuren...






 Natuurlijk moest eerst de stof voor de stitchery worden gesneden. Dat heb ik aan mijn vakkundige moeder overgelaten, die kende mijn eerdere ervaringen met een rolmes en vond het niet verantwoord.


En daarna kwam het enge gedeelte: om de transfersheet op de stof te krijgen. Hoe lang moet je strijken en hoe werkt het precies... Nou ja, we kwamen er snel genoeg achter (erg lang, vooral de hoekjes), volgens mij is het goed gelukt! De ene ging wat beter dan de andere, maar dat komt denk ik doordat ze al een keer zijn gebruikt.




En daar gaan de eerste steekjes... Toen nog met gewone naald, maar inmiddels ben ik overgestapt op een stitcherynaald, dat werkt toch een stuk prettiger! 





6 opmerkingen:

  1. Dat is een heel vrolijk stapeltje stofjes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje! Als de lente niet komt, zorgen we zelf wel voor de vrolijke kleurtjes, haha!

      Verwijderen
  2. Wat een heerlijke kleurtjes! Daar ben ik ook dol op.

    Groetjes, Suzanne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje! Ik ben blij dat ik niet de enige ben die het leuk vindt!

      Verwijderen
  3. Leuk je nieuwe project en mooie kleuren ga je gebruiken.
    Ojee ... ben jij zo gevaarlijk met een rolmes dan ???

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! En nou ja, op zich valt het gevaar nog net mee als ik me bedenk dat mijn vingers binnenboord moeten blijven. Het grote probleem schuilt erin dat ik er niet in slaag om rechte lijnen te snijden. Op de één of andere manier heeft de rolmes zelf ideeën waar hij heen wil, en dat komt meestal niet helemaal overeen met mijn plan...

      Verwijderen