Waarom kom ik nooit een quiltwinkel uit zonder een lapje te hebben gekocht?

Het is weer zover! Ik kon het niet weerstaan... nog meer lapjes! Dit zijn allemaal kleine stukjes handgeverfde stof, van Shirley, Quilt126 op Ebay. Dit pakketje heet "Bonte Kermis". Het is echt een ontzettend leuk pakketje, en ik ben er erg blij mee! Mijn nicht heeft dit pakket ook besteld, en gaat de etui van Anni Downs (dezelfde als ik hier al eerder heb laten zien) ermee maken. Ik kon het niet laten en moest ze even op regenboogvolgorde leggen. 




En toen gingen we ook nog even langs de stoffenwinkel, omdat ik binnenkort als het goed is naailessen krijg van mijn oma! Ja, echt waar, en dat gaat helemaal geweldig worden, omdat mijn oma echt afgestudeerd is zo'n extreme naaikundige (couturier ofzo?). Het gaat wel lastig worden, want ze is een enorme perfectionist, haha! Maar het lijkt me fantastisch om kleding en dergelijke te leren naaien, echt met een naaimachine! 

Ik dwaal een beetje af. Anyways, we bleven een beetje hangen bij de quiltstoffen, daar achterin de winkel... en toen kon ik het niet laten. Ik heb een goed excuus: ik heb nog niet zoveel lapjes en moet nog een verzameling opbouwen. En kijk eens naar die knalroze en -rode! En die blauwe met dat kleine gouddraadje... en batik! Schattige grijze bloemetjes en zwart met barokprintje - die vindt je gewoon echt nergens! En de oranje, die was niet voor mezelf. Wat kan ik het toch goedpraten, hè? 


En ook mijn moeder kwam niet zonder lapjes de winkel uit. Twee prachtige bruine, die perfect in de woonkamer passen qua kleur, en een schattig pakketje! 


Daar moest nog even een close-up van komen. 






2 opmerkingen:

  1. Mooie spetterende vrolijke kleuren, ja daar heb ik ook last van niet zonder een lapje de winkel uit kunnen gaan, hihi!
    groetjes Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahaha, ja, lastig he? Gelukkig kan ik het nu nog goedpraten, omdat ik nog geen lapjesverzameling heb.. Maar ik zal me toch ooit moeten leren inhouden, haha! Dank voor de complimenten ;)

    BeantwoordenVerwijderen