Zakelijkheid

Door de blogwereld gaat een zucht van onmacht sinds het nieuws er is gekomen dat Google Reader ermee stopt. Ook ik was lichtelijk sacherijnig toen ik het hoorde. Want ja, ook ik doe alles met Google Reader, omdat het zo makkelijk werkt. En op de iPad werkt het helemaal geweldig, dan kan ik al mijn blogs in Flipboard importeren, en die maken er een mooi soort magazine van waar je doorheen kunt bladeren. Ideaal! Zeker als je net zoveel blogs volgt als ik. Maar goed, dat gaat vanaf juli dus niet meer lukken... Zo balen!

Net als de meeste bloggers ben ik al op zoek gegaan naar alternatieven. Ik hoop dat Flipboard het wel blijft doen eerlijk gezegd, dat ze een stukje mee updaten zodat je de google reader kunt importeren in plaats van dat ze er telkens naartoe linken.

Maar goed, het lijkt erop dat voorlopig de meeste keuzes uitgaan naar Bloglovin. Ik moet zeggen, het ziet er ook wel heel gelikt uit en een account aanmaken gaat makkelijk! Jammer genoeg is de App voor de iPad niet echt handig, op iPhone formaat.

Je kunt google reader daar ook importeren, dan heb je meteen al je favoriete blogs bij de hand! Als je ingelogd bent bij Bloglovin, kun je op deze link klikken om dat te doen!

Mijn blog is daar nu dus ook te vinden! Klik hier of op de onderstaande button.

Follow on Bloglovin

Overigens zijn er ook nog andere manieren om mijn blog te volgen, rechts rechts bovenin bij de zijbalk heb je de mogelijkheid om nieuwe updates via email te ontvangen, of je op de RSS feed te abboneren. Ook staat daar Google Friend Connect bij ("Volgen"), volgens mij blijft dat gewoon wel bestaan.

Dit betekent trouwens NIET dat Blogger ermee ophoudt of dat blogs niet meer te lezen zijn! Het gaat enkel om de Google Reader, dus dat je al je blogs bij elkaar hebt en op die manier kunt lezen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen