Little Quilts of Love

Bij een bestelling die ik pas heb gedaan, kreeg ik een heel schattig mini charm pack cadeau, Posy van Moda!


En hoewel het niet helemaal mijn kleuren zijn (het is een beetje pastel-achtig, met oranje erbij), vind ik de motiefjes ontzettend schattig! Dat bracht me eigenlijk meteen op een idee, waar ik wel vaker over na heb gedacht, namelijk: een miniquilt maken. Meer specifiek: een Little Quilt Of Love. Deze kun je bij ziekenhuizen inleveren, en dan zorgen zij dat de quilt terecht komt bij ouders van een pas overleden baby'tje. 


Dit is één charm pack helemaal uitgelegd. Sorry voor de overbelichting, deze foto was eigenlijk alleen voor mezelf, als herinnering welk vierkantje waar precies zou komen.

Ik heb nu een tweede mini charm-pack erbij besteld, dan kan ik een quiltje maken met vierkantjes van 45x45 cm, misschien nog met een rand eromheen dat het 50x50 wordt. Mijn moeder had van haar regenboogquilt nog allemaal papieren vierkantjes liggen, die precies pastten! Dat kwam dus erg mooi uit. Ik heb nu twee rijen af, die ben ik nu aan elkaar aan het naaien:



En toen bedacht ik me ineens dat ik al een paar jaar eerder een LQOL heb geprobeerd te maken. Dat was mijn eerste quilt ooit! Helaas ben ik toen na de tweede vlinder gestrand. Maar ik heb het weer terug weten te vinden (oké, mijn moeder: op de één of andere manier hebben moeders altijd een gave om dingen terug te vinden), en die ga ik nu ook afmaken. Het idee is om 5 vlinders te maken, en tussendoor nog wat donkerblauwe vierkanten ertussen. Ik ben nu bijna met nummer 4 klaar. Dit is weer een hele andere techniek, paper piercing, en ik moet zeggen dat ik dat ook best wel leuk vind om te doen. Het is alleen wel lastig om het stofje goed te leggen, dat moet weer in spiegelbeeld en andersom, pff, gewoon lastig. Maar je hebt zo'n blok wel heel snel af! En het werkt heel nauwkeurig en ideaal. Nu nog een manier vinden waarbij ik me niet zo ontzettend vaak in de vingers prik aan uitstekende spelden etc. Dat is nog lastig, haha!


Het lijken trouwens nu nog niet helemaal vlinders, maar later worden er nog voelsprieten en pootjes op geborduurd. Ondanks dat ik deze stofjes jaren geleden heb uitgezocht, moet ik uitgeven dat ik ze nog steeds erg leuk vindt! Ze zijn in het echt wel knallender dan op de foto trouwens.

3 opmerkingen:

  1. Wat een verschil in kleuren! Ik vind ze alletwee wel erg mooi worden. Zeker voor lqol. Er zijn immers zoveel mensen met zoveel wensen. Dus het verschil lijkt me helemaal goed. Veel plezier met het verder maken en afgeven later.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooie kleuren, de posy. inderdaad een beetje te pastel, maar wel lief. leuk om daar een LQOL van te maken. paper piecing...heel leuk om te doen, maar het overkomt mij dus altijd als ik denk: zo, dat gaat lekker...dat er één in spiegelbeeld ontstaat haha! het lijken toch best wel al vlinders hoor!
    succes met afmaken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi,
    Ik heb net je blog gevonden via Supergoof's blog en ik moet zeggen dat je bezig bent met leuke projecten (de paar bladzijden die ik al gelezen heb :-)!
    'k Blijf je zeker volgen!
    Groetjes,
    Ann

    BeantwoordenVerwijderen