Shawls Deel 4: Saltire

En zo zijn we bij het laatste deel aanbelandt. Zoals jullie waarschijnlijk nu wel weten, ben ik een grote fan van de patronen van LilyGo. Haar breipatronen vind ik nog iets te lastig (ik ben ook niet zo goed in breien), maar haar haakpatronen zijn fantastisch! Ik heb ze bijna allemaal, en als er een CAL is doe ik natuurlijk ook meteen mee.

Dit is de CAL van de afgelopen keer, de Saltire. De originele kleuren, taupe en knalgeel, vond ik fantastisch, maar ik kon die niet vinden helaas, en ook niet van LilyGo kopen omdat het 100% wol is en ik daar toch erg allergisch op reageer. Nu is die kleur ook niet zo praktisch omdat ik die kleuren helemaal niet in mijn kledigkast heb, maar goed, ik ben van mening dat dat niet zo heel veel uitmaakt, als het maar mooi is. Nu is het dus wel erg praktisch geworden, met paars en roze (ik heb al zoveel blauw/aqua...), van Beijer Populair Perlé. Ik heb de grootste versie gemaakt die er is, en het is echt een omslagdoek geworden! Het is trouwens meer de kleur van de eerste twee foto's.







Toen bedacht ik dat mijn oma het misschien ook wel fijn zou vinden... ze had, toen ik deze shawl haakte (halverwege 2012) veel problemen met haar gezondheid, ze had het ook heel vaak koud, en door motorische problemen - later bleek dat de oorzaak bij de spierziekte ALS ligt, was het lastig om even snel een trui aan te trekken - en dit trek je even makkelijk over je schouders. Ik heb er meteen een speld bij gekocht zodat hij goed dicht zou blijven zitten. Ik heb de kleine versie gemaakt  omdat dat praktischer was voor haar. En in één kleur: blauw, haar favoriete kleur. 





Hier zie je het verschil in grootte goed:



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen