Een eerste quiltles

Naar aanleiding van de reactie van Jenny op mijn blog, besloot ik dat het inderdaad toch wel handig is om het quilten eerst even te oefenen. Gelukkig hadden we nog een hele voorraad met oude stof en batting, dus ik kon zo beginnen. En ik kan zeggen: ik ben nog geen fan. Absoluut niet. Het is een pokkewerk! Ik vind het vooral heel zwaar om de steekjes te maken, en na een aantal steekjes heb ik toch al wel last van hevige spierpijn. Eigenlijk moet ik dit nu elke dag een aantal keer oefenen, maar ik heb besloten dat ik dat nu nog niet ga doen. Mijn moeder is het er niet mee eens. Maar ik ga toch voorlopig nog niet quilten, ik moet eerst die hele quilt nog in elkaar zien te krijgen! Maar goed, dit weet ik alvast. En mijn etui, wordt gewoon gestitcht. Steekje voor steekje - hij is klein genoeg, dus dat gaat prima en is nog leuk ook! Stiekem denk ik dat ik anders mijn grote projecten ook maar steekje voor steekje ga quilten... Aan de andere kant: het hoort er wel gewoon bij. En wie weet gaat het snel beter. 




En de achterkant, die ik persoonlijk mooier vindt! 


4 opmerkingen:

  1. Ik had heel veel aan filmpje van Sarah Fielke op youtube. Handquilting with perle cotton. En misschien is je tussenvulling te dicht of te stug om met de hand te quilten?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ga 'm opzoeken, dankjewel! De tussenvulling is de dunste die ik kon vinden... het ligt helaas aan mijn verminderde spierkracht dat het zo niet goed lukt. Ik heb inmiddels wel een manier gevonden waarop het beter gaat, alleen gaat het echt heel langzaam...

      Verwijderen
  2. Toen ik met quilten begon heb ik ook peentjes zitten zweten, vreselijk vond ik het, maar elke dag oefende ik 10 minuten en legde het dan weer weg.
    Snel kwam ik er al achter dat het ook aan de tussenvulling kan liggen dat het quilten niet lekker gaat, nu neem ik meestal dunne 100% katoenen vulling en die werkt super, ook een wollen tussenvulling quilt hemels.
    Ik zelf neem altijd maar 3 steekjes op de naald en probeer die zo gelijk mogelijk te maken.... en nog steeds lukt dat niet altijd hoor :-)
    Toen ik last van mijn arm had en ik wat moest doorquilten, deed ik ook maar 1 steekje per keer. Trouwens... Ellen van Ellie's Quiltplace quilt al jaren en die quilt ook steekje voor steekje, dus gewoon 1 steekje per keer !!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dankjewel voor je bericht! Ja, ik vrees dat ik toch ook aan de één steek per keer ga, dat is toch iets fijner voor mijn hand. Ik had al hele dunne katoenen tussenvulling, dus dat was helaas het probleem niet... Het blijft lastig he!

    BeantwoordenVerwijderen