Het quilten van de Regenboogquilt

Het gaat hard! Het middengedeelte is al helemaal klaar, je ziet de zon met de stralen nu heel goed!


De rand was echter nog een heel gedoe... mijn moeder wilde de stralen eigenlijk door laten lopen in de rand, maar daar was mijn vader het duidelijk niet mee eens. Nee, de rand moest echt een omlijsting zijn, en niet bij het geheel betrokken worden...

Hij had al meteen een heel duidelijk idee wat het dan wél moest worden. Ja, een Grieks motiefje, dat was helemaal geweldig!

Na veel discussies werd er uiteindelijk een compromis gemaakt: als hij de mal zou maken, zou de rand met Grieks motiefje gequilt worden.


Zo gezegd, zo gedaan! Mijn vader vindt het helemaal geweldig, maar ik geloof dat mijn moeder nog niet helemaal om is. Ik wel, ik vind het heel chique. Ik ben heel benieuwd hoe het eruit ziet als het krijt weg is, en de quilt helemaal klaar is! Dat zal vast niet lang meer duren...

2 opmerkingen:

  1. Die rand wordt hartstikke leuk. Ik kies meestal ook voor een rand die de quilt omlijst om het af te bakenen.
    Dat Griekse motiefje heet een meander (daar verstaan we in de quiltwereld meestal iets anders onder) en dankt zijn naam aan een rivier die nu in West-Turkije ligt (hoorde vroeger ook bij Griekenland dus blijft het een Grieks motiefje;) )

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dankjewel voor de achtergrondinformatie! Ik ben helemaal gek op achtergrondinformatie ;) Apart dat het ook een Meander heet... Ik moet zeggen, ik vind deze meaner leuker dan het andere meanderen!

    BeantwoordenVerwijderen