Naailessen met oma

Vandaag was het de laatste keer dat ik les had... Nou ja, de laatste keer voordat de tas klaar is dan! Ik heb er volste vertrouwen in dat de naailessen nog wel even doorgaan. Ik moet nog even bedenken wat ik de volgende keer wil leren... Het liefste een maxi-rok, omdat ik met mijn 1,58m deze niet zomaar uit de winkel kan kopen, en korter maken is met dat soort stretchstoffen altijd lastig. Of misschien toch weer een tas, ik zag een leuke voor een e-reader waar meteen je pasjes in kunnen... En ik heb nog een shirt waar ik de hals van wil veranderen....



Maar ik zal eerst bij het begin beginnen. Mijn oma is altijd al naaister geweest, met speciale opleiding enzo, ze kan het ook echt ontzettend goed! Aangezien ik vrij weinig van de naaimachine weet, dacht ik dat het misschien wel leuk zou zijn als ik het van haar zou leren. Ik heb het vroeger al eens een klein project met haar gemaakt waarbij ik leerde om met de naaimachine om te gaan, maar dat was wel heel lang geleden...

Als eerste project had ik een leuke tas uitgezocht, die me niet al te moeilijk leek om te maken (dat viel nog een beetje tegen, maar dat lag meer aan mijn onervarenheid). Hij komt uit het boek "Eline's Huis" van Eline PellinkhofDit is een vaag plaatje uit het boek dat weigerde om scherp te worden. 


Bij de stoffenwinkel leuke stofjes gekocht (oké, en toen kwamen er stiekem nog wat quiltlapjes in het mandje erbij, maar daar zeg ik niks van!), en het linnen had ik nog liggen. 


Het naaien kon beginnen... Uiteindelijk zijn we met dit project zo'n 5 middagen beziggeweest, als ik het me goed kan herinneren. 

Er was nog een kleine episode waarbij de mevrouw van de naaiwinkel me zo'n 3 meter teveel vlieseline meegaf. Ik vond het al vrij veel voor een kleine tas, maar durfde niks te zeggen, want ja, "zij zal het wel weten". Niet dus. Maar goed, vlieseline komt altijd van pas! 


Maar na die vele middagen werk, en ik die eindelijk een beetje recht begin te naaien, is hij dan eindelijk klaar! We showen hem hier vol trots:


Ik vind hem echt helemaal geweldig, heel schattig zo met de lintjes aan de zijkant en gewoon alles eigenlijk! 



Ik ben helemaal weg van de strikjes op de zijkant!


Ik heb in plaats van een gehaakt kleedje, gehaakte bloemetjes gemaakt voor op de tas, dat vond ik net wat leuker (het patroon komt ook het boek "Eline's Huis"). 


Ja, ook de binnenkant is erg goed gelukt! Mijn onzichtbare steekjes zijn nog echt onzichtbaar ook! 


En dit is de achterkant!








6 opmerkingen:

  1. Leuke tas!!
    Wat super dat je naailessen van je oma krijgt.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Ja, ik ben er ook heeel erg blij mee!

      Verwijderen
  2. Wauw, wat een superleuke tas. Het ziet er vooral heel gezellig uit die naailessen van je oma.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje!! Ja, het is zeker heel gezellig!

      Verwijderen
  3. Wat een leuke tas met vrolijke stofjes.En dat je oma je het naaien wilt leren is niet alleen leerzaam maar vooral toch ook gezellig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat is zeker zo, vooral met de welverdiende koffiepauze tussendoor, haha! En dankje voor de complimenten!

      Verwijderen