Oma's Lentequilt

We hadden het idee om voor mijn oma (ja, de naailesoma uit de vorige post) een quiltje te maken. Ze vindt onze projecten altijd erg leuk, en kan quilts erg waarderen, zeker ook omdat ze zelf is opgeleid als coupeuse. Het zit in de familie denk ik... ;) Sinds kort ben ik ook bij haar in de leer!

Nou ja, dat idee was er dus... eerst wilden we een quilt maken voor op haar naaikamer, met allemaal applicatie-naaidingetjes, maar het bleek dat die quilt groter werd dan gedacht... Toen zagen we in de Quilt&Zo een hele leuke lentequilt staan, in kleuren die perfect bij oma's huiskamer passen! We switchten dus snel om. Het idee was dat hij voor moederdag klaar zou zijn, maar doordat het toen heel erg slecht ging met mijn andere oma, is hij niet klaar gekomen. Nu is hij bijna klaar, alleen de bies er nog omheen en een label. 


Tijd voor close-ups!



Klein vogeltje bij het vogelhuisje erin gequilt. 





En we hebben kleine tulpen in de rand gequilt. 


En de achterkant is natuurlijk ook erg leuk!


Nu ben ik nog met het label bezig...





6 opmerkingen:

  1. Wat prachtig!!
    Wat leuk dat vogeltje dat je in het grotere vlak hebt gequilt.
    Nu moet ik bij mijn berries ook verzinnen wat ik quilt in de grote vlakken om mijn vogeltjes heen. Mag ik dit ideetje van je over nemen??
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor je complimenten! Natuurlijk mag je het idee overnemen, dat is alleen maar leuk!!! Ik heb zelf de vogels in de quilt nagetekend, misschien is dat ook een idee voor de berries&bluebirds (daar heb je tenslotte al handige malletjes van liggen, alhoewel die misschien iets verkleind moeten worden). Ik ben heel benieuwd hoe die van jou gaat worden! Ik vind je kleuren ook echt gewoon prachtig... Ik hou je blog ook zeker in de gaten ;)

      Verwijderen
  2. Daar is ze vast heel blij mee en een extra tas kan natuurlijk nooit kwaad.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik denk het wel! Ze vraagt telkens of 'ie al af is en mijn opa blijft de quilt elke keer maar opmeten om te kijken hoe lang de stok moet zijn, dus volgens mij zit dat wel goed!

      Verwijderen