Quilttentoonstelling Terneuzen

Na een aantal heftige maanden, werd het tijd voor ons om eens bij te komen in het mooie Breskens, in Zeeland. En ja, wat ik dan heel graag wil: naar de fantastische Quiltwinkel De Parel in Groede! Dit keer had ik een goede "smoes": ik had de vorige keer, met de Trunkshow van Supergoof, een heel leuk lapje daar gekocht voor mijn Sterrenquilt, maar aangezien ik pas heb besloten om de grootte uit te breiden tot dekbedformaat, had ik niet genoeg stof. Dus ja, we moesten wel gaan, wat een straf, haha! Toen we binnenkwamen, zagen we dat we eigenlijk heel veel geluk hadden, want het was de laatste dag dat De Parel open was... want de volgende dagen zouden ze bij de Quilttentoonstelling in Terneuzen staan! Dat was ook wel erg leuk natuurlijk!

Na iets teveel aankopen (want ja, ik spaar nu rood-witte lapjes voor mijn vingerhoedjesquilt, en ik kon niet kiezen), werd het tijd om af te rekenen. We moesten nog wat afplakband hebben voor mijn vader, die zijn verfbussen wilde afplakken, dus we vroegen of er een winkel in de buurt zat die dat verkocht... Nou, niet echt dus... Maar toen was de eigenaresse zo lief om haar eigen afplakband uit te lenen (waar ze normaal quilts mee ophangt rond de kraam), met de opmerking dat we het op de quilttentoonstelling wel retour konden geven... Dat klonk ons erg goed in de oren. Het duurde even voor mijn vader ook overstag ging, maar gelukkig zit vlak in de buurt ook twee grote bouwmarkten, dus die was ook wel tevreden.

En het viel echt niet tegen! Wat een prachtige quilts! En wat een akelig klein handmatig quilt- en applicatiewerk... Dan slik je wel even als je bedenkt wat voor hanenpoten je zelf maakt. Dat duurt niet lang, want ik kan mezelf altijd vrij goed overtuigen dat het nu eenmaal mijn manier is, en "kunst" op zich.


Leuk hè, deze met stitchery erbij!

En deze... hier waren we helemaal verliefd op! We spraken de maakster, en die vertelde dat de hele quilt met de hand is gestitcht, in plaats van gequilt. Dus dezelfde manier die ik doe... en dat kostte haar 6 maanden! Maar wat een mooie kleuren zijn het!!! 




Er waren er echt teveel om hier allemaal neer te zetten, we hebben niet alles gefotografeerd, maar wel heel veel... 128 foto's in totaal! En dat dit allemaal door mensen van één Bee is gemaakt, is niet voor te stellen eigenlijk!!


Ik vrees trouwens dat de kwaliteit van de foto's te slecht is om de namen echt goed te kunnen lezen van de maaksters... Sorry daarvoor! 


 Er waren ook veel sneeuwmannen, in alle kleuren en maten!


Helaas duurde het niet zolang, of mijn vader kwam er alweer aan... Hij had vrij snel gevonden wat hij wilde hebben (één of ander buisje, ik ben niet zo technisch dat ik het ook daadwerkelijk snapte :P). Nou ja, hij maar aan de koffie, terwijl wij heel snel alles probeerden in ons op te nemen (en te klikken). Maar mijn vader zou mijn vader niet zijn, als hij ons al snel volgde en opmerkingen begon te maken over de quilts. Leuk om te zien dat hij ook een hele eigen mening heeft en quilts erg kan waarderen! Hij was vooral echt te spreken over deze uil (er zit een uil in het logo van zijn bedrijf, dus dat is altijd goed natuurlijk):


Dus ik denk dat het er nog een keer van komt dat we deze, of iets dergelijks gaan namaken... De maakster heeft dit patroon zelf verzonnen! Het hoofd van de uil is ook opgevuld, dus komt echt naar voren. 

Hé, die kennen we, is dit soms de quilttop van Zipje en Zopje? ;) 


Zij heeft ook een verslag van deze tentoonstelling, die is hier te vinden!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen