Vingerhoedjesquilt

Kennen jullie de quilts van Supergoof? En dan met name de beroemde vingerhoedjesquilt?

Nou, deze heb ik in het echt kunnen bewonderen bij de Trunkshow in Groede, en het liet me maar niet los... ik vind hem zo mooi! Zoiezo ben ik altijd al een groot fan van rood-wit quilts (en blauw-wit ook wel eigenlijk). En het begin stiekem al een beetje te kriebelen toen mijn moeder voor haar verjaardag de vingerhoedjesstempels van Quilt It Dotty kreeg, waarmee je in plaats van alles uittekenen, zo op de stof kunts stempelen. Scheelt veel werk! 

Het duurde dus niet lang, of ook ik besloot om toch maar eens wat rode en witte lapjes uit te gaan zoeken... En te stempelen... En toen werd ik een beetje geobsedeerd en heb echt alles bestempeld wat ik maar kon vinden om maar zoveel mogelijk variatie te hebben. En ja, het kan best zijn dat ik in de dagen die erop volgden een charm pack (Chateau Rouge van Moda) en 12 lapjes heb gekocht. 



Met als resultaat dat ik inmiddels al iets meer dan 1 rij af heb! Het is de bedoeling dat het de grootte van een eenpersoonsdeken gaat worden, en dat betekent dat één rij 62 vingerhoedjes telt, en ik in totaal 66 rijen moet maken. 



4092 vingerhoedjes. 

Waaaaah... waar begin ik aan? Slik. 


Nou ja, nu nog maar 4016 vingerhoedjes dus. Ik heb al iets meer dan een rij af tenslotte!
En het is ook erg handig om in de trein te doen, dat dan weer wel. Het past nog in een minibakje ook!


Volgens mij kan ik nog heel wat lapjes gebruiken... dus als iemand nog een leuk lapje van minimaal 10x10 cm heeft liggen in de kleuren rood en/of wit-creme, ik zou die graag willen ruilen... 

2 opmerkingen:

  1. Ik wil best met je ruilen. Woon je ook in Zeeuws-Vlaanderen? (ik zie groede en de tentoonstelling in Terneuzen) Dan mag je ook langskomen hoor (is misschien wel handig met dubbele.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ohhh ik ben echt verliefd aan het worden op het vingerhoedjes quilt....en dat stempelen...wat een idee!!!ik vind al je kleurtjes ook echt super!fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen