Heel Veel Hartjes

We hebben een hele heftige periode achter de rug... mijn oma (de moeder van mijn moeder), kreeg in januari van dit jaar te horen dat ze een hele ernstige spierziekte heeft, genaamd ALS. Ze is 10 mei overleden na een vreselijke lijdensweg. Ik zal er verder niet al te veel over vertellen omdat het erg persoonlijk is... dit is trouwens ook de reden dat ik niet zo enthousiast met mijn blog bezig ben geweest.

Maar goed, ze heeft al haar kinderen een bepaald bedrag gegeven, met de opdracht om daar iets voor te kopen als herinnering aan haar. Voor mijn moeder was het natuurlijk niet moeilijk, dat zou een quilt worden. Een aantal dagen na deze gift kwamen we bij een quiltwinkel, en wat zag ze daar... een hele mooie jellyroll, precies in de kleuren die oma mooi vindt (blauw en groen), met printjes uit de natuur (takjes, vogeleitjes, bijtjes, vlinders etc). Nou, dat was een schot in de roos! (zoals je op de tag kunt zien, het is Cherish Nature van Moda).







Alleen wist ze nog niet precies wat ze ermee wilde gaan doen. Heel veel boeken doorgeworsteld met jellyrolls, en Pinterest ook maar meteen, maar het was het toch allemaal net niet. Tot ze een keer op een blog een plaatje langs zag komen van een hartjesquilt!

Zelf houdt ze niet zo van hartjes, maar oma wel... en deze hartjes zijn op zich ook best wel leuk, plus ze kunnen gefestoneerd worden! En het is natuurlijk ook heel mooi symbolisch... Dus deze gaat het worden. Het idee is om 365 hartjes te maken, elke dag één. Wat we toen nog niet wisten, is dat dit blijkbaar een hele rage is... iedereen doet ineens ook mee aan "1 hartje per dag"! De afgelopen weken zien we het in heel veel blogs voorbij komen... Nou ja, dat is alleen maar leuk! Zo kun je overal kijken hoe het iedereen afgaat en heb je een stok achter de deur!


(inmiddels zijn er nog 2 licht creme-kleurige achtergrondlapjes erbij gekomen)

Dus bij dezen doen we ook mee! Mijn moeder is officiëel begonnen op 10 mei 2013, de sterfdatum van oma. Nou ja, eigenlijk wat later, maar dit gaat met terugwerkende kracht. Tot nu toe ligt ze nog op schema!

Hier zijn ze:



Op dit laatste plaatje zie je ook een klein stukje van elk achtergrondstofje!


4 opmerkingen:

  1. Wat een mooie gedachte. Hopelijk zorgt het maken van deze quilt ook voor een stukje verwerking. Heel veel succes met het maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Eerst gecondoleerd met het verlies van je oma en ja, de ziekte ALS ken ik erg goed. Vreselijk als je dit krijgt. Wat heeft je moeder mooie stof gekocht en nu met die hartjes die al klaar zijn, vind ik het nog mooier. Behoud de mooie herinneringen aan je oma. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gecondoleerd. Mijn zus had ALS dus ik heb het van heel dichtbij meegemaakt
    Succes met de hartjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het wordt een prachtige quilt met een hele bijzondere herinnering!
    Groetjes Marijke

    BeantwoordenVerwijderen