De telefoonhoesjes!

Man, man, wat een gefriemel... irritantheid ten top! Maar het is gelukt!! Twee telefoonhoesjes!


Mijn moeder had een klein beetje last van beginningsangst bij de stitchery, mijn vader zag dat en nam het heft  eeh... de stitchery in eigen handen.



Tadaaa!


We hebben een vogel... soort van. Ik vrees dat een gedeelte vrij snel is gesneuveld door een losse draad. 

Wat het uiteindelijk is geworden, na heel veel gedoe en ingewikkelde berekeningen:


De stitchery is het ontwerp van Lynette Anderson, uit het boek "Landelijk Quilten". 


Zijn dat niet dezelfde stofjes als de jelly roll, waar de hartjesquilt van wordt gemaakt? Ja, er konden inderdaad net wat vierkantjes af... en we denken dat het wel goed is om van oma's jellyroll te doen, want ze hield tenslotte heel veel van bellen. 





Schattig, hè?

En dan nu die van mij... 


Voor de oplettende kijker: dat is inderdaad het logo van Hufflepuf dat erboven uit komt steken. Je kunt tegenwoordig je eigen rubberen hoesjes bestellen bij de Hema enzo, maar deze komt van Etsy. Mijn naam staat er ook op! Ik ben trots Huffelpuff, de sorteerhoed op Pottermore heeft me daarin gesorteerd. Ik had zelf Ravenklauw verwacht, maar Huffelpuf gehoopt... Maar goed, ik dwaal weer eens af. 


De vogeltjes komen van het patroon Tail Feathers, ze pasten precies op een 1 inch vierkantje! Voor het gemak had ik de stof eerst nog even aan elkaar gelaten, zodat ik het in een ring kon borduren. 



Ik heb dit keer proberen de quilten op de "echte" manier, dus een paar steekjes tegelijk, en dat ging verbazingwekkend goed! Wie weet, leer ik het nog wel eens! 



Bij mij ging het ook niet altijd even goed... zo zie je hier natuurlijk vrij goed dat de vierkantjes niet helemaal (ahum, helemaal niet) recht op elkaar zitten. Maar het doet me allemaal niks, want hij is tenminste af! En dat is heel wat, zeker als je bedenkt dat na de eerste keer naaien de vulling er meteen weer doorheen kwam zetten. 


Nog een leuke ruitjesstof aan de binnenkant!

Nou ja, wij waren dus helemaal blij dat we deze hoesjes af hadden, het kostte meer dan een week uiteindelijk!!!

...en toen zei oma dat ze wel een heel leuk cadeautje wist voor haar verjaardag: een HOESJE voor haar bijbel... 

Daarover volgende keer meer. 

8 opmerkingen:

  1. Super gaaf geworden! leuk dat je vader helpt.
    De stof met de vogeltjes is super!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Ja, vader helpt meestal wel mee achter de schermen (lees: de wiskundige vraagstukken), maar dat hij zelf een paar steekjes heeft gezet is echt een uniek moment! We waren er erg trots op :)

      Verwijderen
  2. Wat is/zijn deze supergaaf.
    Voor mijn verjaardag een nieuwe telefoon met een gekocht hoesje gehad.
    Hoop natuurlijk dat mijn hoesje eeuwig mee gaat maar als ik dit zo zie.....
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ...dan beginnen de kriebels? ;) Haha, ja, ik kan het me voorstellen... je bent niet de enige, inmiddels zijn 2 dames van de familie-bee ook begonnen met telefoonhoesjes... en mijn oma wilde een bijbelhoes voor haar verjaardag, op dezelfde wijze als de hoes van mijn moeder... het virus verspreid zich, muhahaha!

      Verwijderen
  3. Heel leuk geworden. Mag je trots op zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje!! Ik ben er zeker trots op :) (en dat is best wel erg... misschien kan ik dat beter veranderen in "gepaste trots" :P)

      Verwijderen