Een vrij gezellig kleinigheidje

Dit is een "even tussendoor" projectje met een deadline. We kregen namelijk de opdracht om voor onze in het huwelijk tredende vriendin een kleinigheidje mee te nemen naar het vrijgezellenfeestje, waaruit ze zou kunnen raden dat het van jou afkwam. En aangezien ik de enige quiltende vriendin ben, en zij dat ook ontzettend leuk begint te vinden, werd het een mini stitchery speldenkussen!


De foto is groter dan hij in het echt is, haha! Volgens mij is de uiteindelijke maat 5x5 cm geworden. De stitchery komt uit het boekje "Simple Pleasures" van Anni Downs, daar staan 12 stitcheries in die allemaal net zo klein zijn als deze. 


Het in elkaar zetten was echt ontzettend lastig door het lintje dat ertussen moest worden gezet. Het is niet helemaal goed gelukt, er steekt af en toe een stukje lint uit, maar ach: het is maar een kleinigheidje. En ik vind het best knap dat het me zo is gelukt, het is tenslotte de eerste keer dat ik zoiets maak, ook zonder patroon enzo... 


De achterkant is ook erg schattig volgens mij, ondanks dat het lintje per ongeluk op de kop is gegaan. De kleuren zijn speciaal uitgezocht voor mijn vriendin, die heeft een ontzettend mooi (land)huis met brocante uitstraling, en veel pasteltinten. En roosjes! 

Mijn moeder vond hem ook erg leuk. Iets te leuk. Zo leuk, dat ze veel moeite had dat ie al na een paar dagen weggegeven moest worden... Dus dan zit er niks anders op. 

Nummer 2 in wording: 









Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen