Het kussen is klaar... Op naar een telefoonhoes!

En ik zeg het nogmaals: hij is zooo knal!! Ik ben er echt helemaal blij mee! Op zich viel het werk me mee, ik heb er in totaal ongeveer twee weken over gedaan. De laatste loodjes waren het zwaarst, toen ik de voorkant aan de achterkant moest bevestigen ben ik wel even bezig geweest... maar dat lag ook aan andere dingen vrees ik (concentratie vooral), want toen ik de dag erna de andere helft deed, was ik met een halfuurtje klaar. Tja. Ik verbaas me erover hoe het wisselt wat je op een avond kunt doen, terwijl je eigenlijk elke avond precies hetzelfde doet, als je snapt wat ik bedoel.

Maar goed, showtime!!


Zoals gewoonlijk heb ik weer teveel foto's gemaakt. Maar daar doe ik niemand kwaad mee, toch?



De achterkant vind ik ook fantastisch geworden!! Hij bestaat uit twee delen, de flap met vierkantjes en de achterkant, en bij de rode flapjes kun je de hoes open doen om het kussen erin te douwen. Ik moet nog even drukknoopjes op de kop tikken om ze vast te zetten, dat staat net iets mooier; nu wapperen ze alle kanten op. 




Het patroon komt trouwens uit "Some Kind of Wonderful" van Anni Downs/Hatched&Patched. Volgens mij had ik dat al genoemd, maar ik noem het gewoon nog een keer, want het is één van mijn favoriete boeken! Ik ben ook helemaal fan van een ander boek van haar, "The Simple Life". Op de één of andere manier zijn haar ontwerpen zo vrolijk dat ik niet anders kan dan knalkleuren gebruiken. Binnenkort wil ik toch ook een keer een naaldenboekje maken, en een reisetui voor als we op vakantie gaan met het vliegtuig. 


En nog even de foto van een stapeltje vierkantjes ertussendoor. 
Maar wat nu vooral het "tussendoorproject is", is een hoesje voor mijn mobiele telefoon. Ik heb pas een nieuwe gekregen, en hij is nogal kwetsbaar zonder hoesje, en ik kon geen leuke "gewone" op het internet vinden. Daarnaast is een patchwork hoesje natuurlijk veel leuker!!! 

Ik heb besloten om allemaal vierkantjes te doen, naar aanleiding van deze tutorial van Cherry Heart. 
Maar op sommige vierkantjes doe ik dan stitcheries van kleine vogeltjes (die, erg handig, al erg klein en erg schattig op me lagen te wachten in het patroon van Tailfeathers waar ik binnenkort mee ga beginnen). 
De vraag is ook dit keer: wordt het knal, of misschien toch maar een keer rood-wit? Ik heb een vermoeden welke gaat winnen... 


Als we toch met hoesjes bezig zijn, kan ik jullie mijn zoektocht niet weerhouden, misschien zijn anderen ook op zoek...! 

Deze van "During Quiet Time" vind ik erg goed geschreven:


En voor de volledigheid: deze van "Dog Under My Desk"  is ook erg handig! 


Ik heb ook nog even getwijfeld of ik deze van Etsy (Shusha64) zou bestellen, of zou namaken, maar het gaat 'm uiteindelijk toch niet worden. 


Wat ik hier erg leuk vind, is ten eerste dat het in het Nederlands is geschreven, en ten tweede dat er een rits inzit voor klein geld, of een pasje, en ook aan de achterkant zit een schattig vakje! Hij lijkt me persoonlijk wel erg moeilijk om te maken, omdat ik niet zoveel naaiervaring heb. Dit patroon is ook niet gratis (de bovenstaande wel), hij kost 9 dollar. Meer informatie hier te vinden!


En als we het dan toch over handige dingen hebben, dit lijkt me ook wel wat!! Een (mini)portemonnee en hoesje in één! Dit patroon komt van Craftsy, en kost 7 dollar. 


Maar ik heb nog meer te melden... Ja, ik ben nog niet klaar... Want ik wilde ook nog even kwijt dat er momenteel bij Janine's Stitches een boekenuitverkoop is!! Je vindt de nieuwste boeken op haar homepage, maar ook in haar rubriek "boekenkast" staan er heel veel! Ik kon het niet laten, en heb nu "Civil War Legacies van Carol Hopkins" en "Geschiedenis van de Nederlandse quilt van An Moonen" aan mijn verzameling toegevoegd. Ze waren met 1 dag al binnen, uitstekende service!! 


Ik wilde het boek over de geschiedenis van quilts al een hele tijd, maar hij was best prijzig... nu heb ik zo'n beetje 50% korting erop gekregen..! Hij is echt fantastisch, zo interessant!!! En wat een mooie quilts... ik ben vooral verliefd geworden op deze:


Marijke van Marijke's Crea is momenteel met deze quilt bezig, hij wordt heel erg leuk!!! Zie hier haar laatste blogpost erover! 

Nu ga ik echt stoppen met schrijven... En natuurlijk sluit ik af met nog een plaatje van mijn kussen, haha!! 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten