Weer wat meer sterretjes

Ik vind ze zo leuk, die sterretjes! Het wordt nu echt al wat... ik moet nog drie kleuren gebruiken, voor de rest zit alles erin!


Ik heb nog twee lapjes erbij gekocht, met name omdat ik de quilt nu ook een stuk groter wil maken dan eigenlijk de bedoeling was.




Zoals jullie kunnen zien, ben ik nu eindelijk erover uit hoe het beige precies gaat worden. De vorige keer had ik nog wat donkere stofjes ertussen zitten, die heb ik er nu uitgehaald, en nu zijn alle beige stofjes bijna gelijk qua saturatie. Ik ben er zelf nu heel tevreden over! Het was nog wel een gedoe om bijpassende stofjes te vinden, op de één of andere manier had ik een hele lastige tint die bij bijna geen enkele quiltwinkel te vinden was.


Ik heb nu precies 6 stofjes, dus ik kan er ook een patroon inleggen. Elke rij bestaat uit 2 verschillende stofjes, zodat er om elke ster de 6 verschillende stofjes zitten. Zo hoop ik ook een beetje rust in het geheel te krijgen. Volgens mij is dat goed gelukt!

Nogmaals bedankt voor alle suggesties!!




Alleen, wat blijkt nu... Ik had het idee om deze quilt toch een stuk groter te maken dan eerst de bedoeling was, ik ben namelijk toch wel een grote fan van éénpersoonsdekens. Van alle beige stoffen heb ik meer erbij kunnen krijgen (halve meter per stof), behalve de leukste. Degene in het midden op de bovenste rij... Ik heb alles geprobeerd, via de Gelrebloem, en Google, Etsy, Ebay, alles wat ik kon verzinnen. Er was nog één quiltshop die deze stof zou hebben, maar het niet naar Nederland zou versturen, maar het bleek dat ook deze de stof niet meer had. Hij is echt letterlijk overal op...

Het is een extreem kleine kans, maar mocht iemand dit lezen en denken: hé, die heb ik nog op zolder liggen en wil ik best kwijt... elk stukje is meegenomen!!! Het gaat om deze stof:


Marcus Fabrics, fabrieksnummer 1715-0141 uit de serie "Bonnie Blue Neutrals" van ontwerpster Paula Barnes. 

4 opmerkingen:

  1. Helaas die stof heb ik niet liggen ;(.
    Enige tip die ik je nu kan geven is om er in dit beginstadium nog een flink aantal lapjes van dezelfde kleur aan toe te voegen zodat je genoeg stof hebt.
    Of (toch nog een extra tip) te kijken hoe ver je komt en het op te lossen met een mooie brede rand.

    't probleem is heel herkenbaar. De enige knalkleur quilt die ik heb is nog steeds een UFO mede door een dergelijk probleem.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb nu inderdaad al een vervangend stofje gescoord (het was lastig, maar gelukkig zag ik er één in een winkel in Zeeland)... het was niet erg geweest als het één van de andere stofjes was geweest, maar net het allermooiste stofje... grrr! Maar goed, het kan opgelost worden, dus dat is mooi. En het wordt een reproductie-achtige quilt, dus als ik alle beige stofjes door elkaar zou mikken zou het ook nog wel kunnen, of alleen een gedeelte met bepaalde stofjes. Maar goed, ik hou het liever een beetje allemaal in een patroon, dan weet ik waar ik aan toe ben. Dankjewel voor de tips!!

      PS: Als je nog wat knalkleuren nodig hebt... ;)

      Verwijderen
  2. This is going to be beautiful - yes I love your colour choice and yes, I think the stars are like sparklers! A nice combination of hexagons and diamonds.

    BeantwoordenVerwijderen