Een bijbelhoes

Een tijdje geleden, toen ik de telefoonhoesjes liet zien, merkte ik op dat mijn oma zei dat ze als cadeau wel een bijbelhoes wilde... Harstikke leuk natuurlijk, maar met de telefoonhoesjes nog in het achterhoofd, hadden we wel even wat bedenkingen bij het idee. Die dingen waren zo lastig! En vooral met oma, die natuurlijk zelf een hele naaiopleiding heeft gehad enzo, en extreem perfectionistisch is, moet je het ook nog eens goed weten uit te voeren.

Gelukkig hebben we daar mijn vader voor. Die rekende uit hoe het moest worden, met een hele 3D bouwtekening met 1,5 inch vierkantjes.

Toen de stofjes bij elkaar gezocht, ze wilde graag blauw en groen, net als mijn moeders telefoonhoesje. U vraagt, wij leveren (en ja, daar zit een charm pack van Moda - Indigo Crossings bij)!


En een stitchery uitgezocht, het boek van Lynette Anderson, "Landelijk quilten", kwam weer erg goed van pas.


Op verzoek van mijn vader werd uit hetzelfde boek nog een bij toegevoegd.


Wat ziet dat quilten er toch leuk uit van de achterkant!!

Ik vrees dat ik trouwens weinig heb bijgedragen aan dit hoesje, alleen de stitchery, ik was namelijk veel te druk met mijn shawl (dat wordt de volgende post), die voor dezelfde verjaardag bestemd waren. Uiteindelijk waren we ongeveer tegelijkertijd klaar, zo'n 4-5 uur voor de daadwerkelijke verjaardag...!


En zie hier, het resultaat!! Van alle kanten, welteverstaan. 







Wat is 'ie schattig, hè? Gelukkig vond oma dat ook! De bijbel pastte er precies in, deskundig rekenwerk van mijn vader (uiteraard, hoe kan het ook anders - perfectionisme zit in de genen, helaas is zijn natuur- en wiskundige inslag weggelaten uit mijn DNA).

4 opmerkingen:

  1. Leuk geworden, wat je al niet kan doen met een paar vierkantjes en een stitcherie. Ben alweer nieuwsgierig naar die volgende post.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel!! De volgende post staat volgens mij voor morgen op de planning! Maar dat is haakwerk, helaas geen quiltwerk ;)

      Verwijderen
  2. Wat is dit prachtig geworden.
    Laat je vader maar rekenen en met jullie samen wordt het een super werkstuk.
    En voor oma ook zo leuk dat de hele familie eraan mee gewerkt heeft. Wat zal ze trots zijn
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel!! Ja, wat een teamwork, hè? ;) Ik denk inderdaad dat ze het heel leuk vindt, ze laat dat nooit zo merken, maar ze laat hem aan iedereen zien, haha!

      Verwijderen