Een hele grote shawl


Soms heb je van die cadeautjes, waarbij je moeite hebt om ze weg te geven. Dit is er zo één! Ik heb het patroon van LilyGo al lang geleden gezien, en meteen gekocht kan ik er wel bij zeggen. Laura, heet het. En toen ik deze kleur garen in de winkel zag liggen (Katia Syros), wist ik dat die twee gecombineerd moesten worden, en dat het dan een prachtig cadeau voor mijn oma zou zijn. Oma vond de andere shawl die ik voor haar had gemaakt ook al zo mooi, dus het zou wel in goede aarde vallen. Via ebay vond ik er nog wat kralen bij:


En zo begon het avontuur... dat iets te lang duurde! Ik heb hem een hele tijd in de kast laten liggen, want ja, ik ben nu aan het patchworken en dat is toch wel veel leuker dan haken (sorry!), maar twee weken geleden dacht ik er ineens weer aan. En ik dacht ook dat ik het nog wel op tijd af zou krijgen. Maar wat ik niet wist, is dat de kleinste versie echt enorm groot is! Ik moet toegeven dat ik er een herhalinkje tussen had gegooid ergens in het midden omdat ik bang was dat ie net niet lang genoeg zou worden, maar dat was achteraf gezien misschien een beetje overbodig geweest. Hij is nu namelijk iets maar dan 1,60 meter breed, dat is dus breder dan ik lang ben (ja, ik ben klein)!!! 

Maar goed, na heel veel werken en veel kramp in mijn hand en iets dat op overbelasting lijkt, is het toch gelukt om het net op de ochtend voor haar verjaardag af te krijgen! En het resultaat is zooo mooi, al zeg ik het zelf!!

Ik heb dus ook iets teveel foto's genomen. Dat komt natuurlijk omdat ik hem eigenlijk veel te leuk vond om weg te geven. 

Ik moet maar steeds in mijn achterhoofd houden dat bruin-goud mij niet staat... Echt niet... nee, zeker weten niet. Helaas!


(oeps, mijn shirtje was iets omhoog gekropen)





Met een driezitsbank zie je pas echt hoe groot hij is!



En oma is er heel erg blij mee! Ze heeft hem vol trots aan iedereen laten zien. Gelukkig!

4 opmerkingen:

  1. Heel erg mooi! Knap gedaan. En het is natuurlijk wel fijn dat oma er heel blij mee is. Dat verzacht misschien het gevoel dat je 'em maar moeilijk weg kon geven ; o)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige sjaal, heel mooi patroon!
    Je oma was er vast blij mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zal jou oma blij zijn met zo'n kleindochter,je shawl is prachtig en je hebt natuurlijk altijd nog jou foto's om van te genieten.
    Groetjes Meriam

    BeantwoordenVerwijderen