Tailfeathers

Ik heb echt maandenlang nagedacht welke kleurstelling ik zou gebruiken voor Tailfeathers van Cinderberry Stitches.


Ik zie eigenlijk alleen maar quilts die dezelfde kleurstelling hebben (sommige iets roziger, sommige iets roder), maar dat is iets wat ik liever niet wil... Op zich vind ik de kleuren best mooi, maar ik wil toch iets anders. Maar er moet eigenlijk wel taupe/bruin en rood inzitten, voor de roodborstjes (mijn moeder noemt ze walvissen... tja...).

Gelukkig had ik maanden om erover na te denken, omdat ik eigenlijk pas wilde beginnen als mijn Sublime Seasons af is. En het denken vind ik toch altijd best wel leuk, al die mentale plaatjes in je hoofd enzo.

Maar het moge duidelijk zijn: ik ben er eindelijk uit! Het is niet echt iets voor mij, als in: ik ben meer van de knalkleuren, maar ik denk dat ik het toch erg leuk vindt. Als ik naar mijn pinterest borden kijken, komen deze romantische kleurencombinaties telkens weer terug! En toevallig zijn deze kleuren bij Jackie's Atelier nogal sterk aanwezig...! En ging ik er heel toevallig een keer heen. Jaja, dat was echt geen voorbedachte rade ofzo. Maar goed, samen met nog wat overgebleven lapjes uit "Berries and Bluebirds" en mijn lapjesdoos, is dit het resultaat geworden:


Oké, dat knalgroen, donkerrood en knalroze is misschien niet helemaal romantisch. Maar het komt in de buurt, en ik vind het leuk.

Alleen... er miste iets... Iets wat ik eigenlijk in elke quilt wil hebben. Ach, vooruit, een quilt zonder geel vind ik tenslotte al snel saai worden... En dit geel kan er volgens mij wel heel goed bij, het blijft romantisch, toch?


En ja, de eerste vierkantjes moesten ook even snel gemaakt worden. Je moet tenslotte even kijken hoe het bij elkaar staat, toch? ;) (oké, dit was voordat geel erbij kwam als kleur, misschien wissel ik nog even snel een vierkantje)


Misschien dat ik toch maar begin, een quilt erbij kan toch geen kwaad? Ik heb tenslotte nu maar 3 quilts liggen (vingerhoedjes, sterretjes, stitchery) , met 3 verschillende technieken... En ik ben nog lang niet klaar met de stitchery van Sublime Seasons, dus dan kan ik voor deze quilt wel vast vierkantjes aan elkaar maken.  
En zo praat ik het maar weer goed... 

6 opmerkingen:

  1. Ik vind je verhaal prachtig. Je hebt groot gelijk. Je mag best met 2 dingen tegelijk bezig zijn. En mooi zijn die gepatchte stroken op de foto hierboven. Succes ermee. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel!! Het was voor mij wel even wennen, want ik heb echt nog nooit zulke kleuren gebruikt... maar ik ben er toch wel erg blij mee! En ja, op zich mag het wel, twee dingen... alleen er liggen ook nog zoveel andere projecten met andere technieken! Maar ik heb de oplossing gevonden: ik heb de stitchery van de andere quilt gewoon snel afgemaakt, dan mag ik met deze quilt beginnen! En deze quilt gaat ook mee op vakantie, ideaal project omdat je én patcht, én stitcht, dus twee technieken in één quilt!

      Verwijderen
  2. succes en veel plezier! de eerste stapjes voor een nieuwe quilt zijn de heerlijkste stapjes, vind ik zelf altijd :0) stofjes uitzoeken, bedenken hoe het gaat worden, gauw even een "proeflapje" in elkaar zetten...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, ja, het allereerste begin, met kleuren en lapjes enzo, vind ik ook geweldig...!! Alleen het voorbereiden... Dat vind ik echt verschrikkelijk! Maar ik moet toegeven, ik kon het proeflapje inderdaad ook niet laten... het is inmiddels iets uitgebreid, en het eerste blok is stiekem ondertussen even aan elkaar genaaid (de post daarover staat gepland op 23 september) ;)

      Verwijderen
  3. Wat een heerlijke stapel lapjes.
    Nu kan je aan de slag.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat ga ik zeker doen! Ik ben blij dat je mijn kleurkeuze kunt waarderen, want jij hebt namelijk ook altijd zo'n geweldige smaak qua kleurstelling (en patroon), naar mijn mening!

      Verwijderen