Een ministerrenquiltje

Bij het blog van Marguerite Maakt Het, zag ik een tijdje geleden een heel erg leuk sterrenquiltje! Het bleek een erg leuk quiltpakket te zijn, genaamd Stella, bij de Quiltster. Het leek me leuk om te doen, met name omdat het gemaakt is van allemaal reproductiestofjes, en ik daar de laatste tijd helemaal gek op ben.

Het pakketje kwam precies één dag voor we op vakantie gingen aan... Dus wat doe je dan: je bekijkt het snel, en stopt het in de koffer!


Helaas was de vakantie niet helemaal gegaan zoals het was gepland... na een paar dagen kreeg ik namelijk longontsteking, en de eerste hulp in Griekenland is niet zo best (alhoewel het wel een heel avontuur was, achteraf gezien!). Het was wel leuk dat we de röntgenfoto mee naar huis kregen! Maar goed, na 5 uur wachten kreeg ik niet eens medicijnen mee, dus het was allemaal voor niks. De rest van de vakantie heb ik erg rustig aan moeten doen, en ik heb dus ook bijna niet kunnen quilten, helaas!

Maar het is me wel gelukt om bovenstaande 6 sterretjes in elkaar te knutselen. Ik vond vooral de kleurencombinaties erg interessant, ik heb er veel van geleerd! Echt alles past bij elkaar en het resultaat is dan ook nog eens geweldig!

Terug in Nederland heb ik de rest afgemaakt. Het was nog best wel een hoop werk voor zo'n klein quiltje!


Vooral de rand vond ik erg lastig om te maken, omdat alles precies op elkaar aan moest sluiten en ik nog nooit zoiets heb gedaan. Het is bijna gelukt, alleen zag ik pas later (nadat ik het had gedubbeld) dat links bovenin net niet helemaal goed zit. Nou ja, ik ga het niet meer uithalen...


De achterkant ziet er ook fantastisch uit, hehe!


Het dubbelen was ook een leerproces, aangezien dit eigenlijk pas de eerste quilt is die ik helemaal zelf maak, en waar ik zover mee ben, dus het was nog best lastig. 


Oeps, was dat het tafelzeil dat ik per ongeluk mee heb genaaid? Sorry!


En er moest natuurlijk ook een label op... aangezien de hele quilt van reproductiestoffen in een oud patroon is gemaakt, heb ik ook een stitchery opgezocht uit die tijd. Als het goed is, komt dit motiefje uit een tijdschrift uit 1826. Ik heb een italic serif lettertype erbij uitgezocht, omdat ik dat ook in dat tijdschrift tegen kwam.


Alleen de naam is best wel modern... Estel is bedacht door J.R.R. Tolkien, en is de jeugdnaam van Aragorn, wat "hoop" betekent. Ik vond het wel mooi, want het lijkt op "Stella", de naam van het quiltje, en de betekenis vind ik ook wel goed passen. Ik had een perfecte rechthoek getekend en de randen naar binnen gevouwen, maar helaas is er ergens tussenin nog wat mis gegaan waardoor het label nu nogal scheef zit. Misschien moet ik het toch nog maar even uithalen en overnieuw doen...


Oeps, hier is het label gewoon groter dan in het echt! Het was weer erg lastig om te stitchen door de minuscule letters, maar het is dit keer beter gegaan dan bij het lentequiltje van oma. Alleen de "e" en de "2" zijn een beetje vervormd.

Wat is het achterkantstofje ook schattig, hè? Het komt van dezelfde serie als de stofjes aan de voorkant, Judy's 25th anniversary van Marcus Fabrics.


Gisteravond ben ik begonnen met quilten! Ik ben heel benieuwd hoe het gaat worden, aangezien mijn quiltervaring ook nog vrij bescheiden is. Maar ik vind het quiltje zelf fantastisch gelukt, al zeg ik het zelf.

Ondertussen ga ik ook weer verder met Sublime Seasons, ik ben nog steeds bezig met de sashings (nu 6 van 9 klaar).

En ja, toen ik op zoek was naar het pakketje van Stella, kwam ik op de site van De Quilt Ster ook de BOM Hampton Ridge tegen... ik heb echt wekenlang getwijfeld of ik het zou doen, zeker omdat het een heel groot project is, en ik niet weet of ik het niveau heb, en ook nog zoveel andere dingen heb liggen. Maar ik ga het toch doen! Hij wordt 2,20x2,20 meter, dus echt een heel project... Maar ik heb er heel veel zin in!


Het wordt met de serie "Hampton Ridge" van Marcus Fabrics gemaakt, en die ziet er echt fantastisch uit!




10 opmerkingen:

  1. Wat een mooie quilt. En wat vervelend dat je precies op vakantie longonsteking kreeg.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! En ja, het was heel erg jammer, maar met mij kun je dat soort dingen altijd verwachten :P

      Verwijderen
  2. Ohhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh zo ben je nog eerder klaar dan ik!!!!!
    Wat is het een leuk blokje om te maken hé! En met de rand heb ik ook gevochten. Dacht eerst dat ik veelste weinig stof had. Maar ineens kwam het helemaal goed.
    Jij gaat met de bom mee doen. Super. Heb ook al heel vaak naar het plaatje gekeken. Zulke mooie kleuren. Maar ja je kan niet alles. Al ben ik nu vreselijk jaloers dat jij er wel mee begint. Hahahah..
    Balen zeg dat je in de vakantie ziek werd. En niet een klein beetje ziek gewoon erg ziek.
    Mijn schoonmoeder is een keertje gevallen in Griekenland en moest daarna op krukken lopen. Ze heeft het er nog steeds over. Ze zijn daar zo lief en doen alles voor je. Hoop dat ze ook een beetje lief voor jou zijn geweest.
    Succes met quilten en ohhh ik moet haar ook gauw afmaken. De stapel moet nog meer aan gedaan worden wordt steeds hoger en hoger.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahahaha, ja, misschien wel! Ik loop nu ook een beetje vast in het quilten, ik twijfel tussen opnieuw beginnen of toch maar doorgaan... (zie volgende blogpost die ik nu aan het schrijven ben :P). Maar die rand was inderdaad echt erg! Ik heb mijn wiskundige vader erbij geroepen, en die zei allemaal dingen die ik niet snapte, maar uiteindelijk heb ik maar gedaan wat hij zei, en is het goedgekomen :D

      Hehe, ik heb ook echt weken naar het plaatje lopen staren... en de stofjes gegoogled, en nog meer plaatjes gegoogled... Toen maar een pinterest board aangemaakt zodat ze allemaal bij elkaar stonden. Verschrikkelijk! Ik vrees dat ik mijn moeder er een beetje gek mee maakte, ik zat steeds maar te twijfelen! Maar ik ben blij dat ik het toch ga doen! Ik hoop dat je niet al te jaloers gaat worden ;) Je kunt in ieder geval binnenkort zien hoe hij wordt!

      Ach, wat sneu voor je schoonmoeder dat haar dat in de vakantie overkwam (nou ja, zoiezo als het je overkomt is het verre van prettig natuurlijk)! Ik vrees dat mijn ervaringen iets anders zijn, maar dat zal natuurlijk per ziekenhuis verschillen. Hier sprak bijna niemand een woord Engels, en terwijl ik lag te wachten, kreeg ik ineens een naald in mijn pols gestoken. Ik schrok me te pletter natuurlijk! Waarop de verpleegster kwaad werd dat ik bewoog. Ja, duh! Maar goed, het is voorbij, en ik weet nu dat ik ten allen tijde buitenlandse ziekenhuizen moet vermijden :P

      Verwijderen
  3. Lief quiltje geworden, als ik dat zo zie kan je die Hampton Bay best aan hoor! Het lastige aan BOM's is vooral bijblijven en je niet verder laten verleiden.

    Had je in het ziekenhuis in Griekenland ook een "envelopje" bij je voor de dokter? Dat is de manier hoe het daar werkt, maar ik denk niet dat ze je dat als buitenlander kwalijk nemen. In elk geval fijn dat je nu weer beter bent.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor het compliment en het in mij gestelde vertrouwen, haha ;) Het bijhouden lijkt me inderdaad wel lastig, het zijn 4 blokken per maand van 20 cm, en dat is toch best veel... zeker met mijn andere projecten er nog bij! Maar ik ga echt proberen om bij te blijven!

      Ik had helaas geen envelopje bij me... bij de apotheek zeiden ze dat ik gewoon naar binnen moest lopen. Ik had wel het advies van mijn huisarts mee, maar daar deden ze niks mee. Ze deden zoiezo niks, het was echt te bizar voor woorden om iemand met een bacteriële longontsteking (bleek uit bloedbeeld) en astma naar huis te sturen met otrivin neusspray. Pff!

      Verwijderen
  4. Je quilt wordt geweldig. Ik ben ook gevallen voor de Hampton Ridge. Kom je 2 november naar de Bee, dan zien we elkaar misschien daar.

    Groetjes,
    Linda

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk zeg!!! Wat is ie toch mooi, hè... Helaas kan ik zelf niet naar de bee komen, ik heb van alles geprobeerd, maar op zijn minst (als iemand me zou ophalen in Rotterdam die ook naar de bee gaat), ben ik zo'n 3,5 uur reistijd kwijt. Dat trek ik helaas niet :( Ontzettend jammer! Zeker als beginneling had ik graag wat tips meegekregen. Maar ik ben heel benieuwd hoe je de bee vindt!

      Verwijderen
  5. Wat spannend, zo'n avontuur is Griekenland. Gelukkig is het goed gekomen.
    Die quilts zijn prachtig! Alletwee. Zou ook wat voor mij kunnen zijn, maar dat zit er voorlopig niet in. Ik kom wel meegenieten op jouw blog. Veel plezier ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Op jouw blog staan ook weer hele leuke projecten, om van te smullen ;) We genieten gewoon lekker bij elkaar :D

      Verwijderen