De Randenquilt

Dit is een hele bijzondere quilt. Vind ik dan persoonlijk. En hij is heerlijk om onder te liggen, dat heb ik echt al ontelbare keren gedaan... Dit is de laatste quilt die mijn moeder heeft gemaakt, voor ze moest stoppen omdat ze het niet goed meer kon zien met haar nieuwe bril (en de brillen die volgden). Een stop van bijna 10 jaar, dat is toch wel lang... gelukkig is ze nu weer helemaal bezig!


Hij is niet helemaal gequilt, dat kwam omdat ik op dat moment werd opgenomen in de Hoogstraat, en mijn moeder het fijn vond dat ik wat van thuis mee kon nemen om over mijn bed heen te leggen. En omdat er ineens een plekje vrij was, kon ik er een paar maanden eerder terecht dan gepland, dus het lukte gewoon verder niet om 'm af te krijgen!

Ik vond het erg fijn om deze quilt mee te hebben, het maakte dat ik me iets meer thuisvoelde. Het was een vreselijke periode, iets wat ik graag wil vergeten.


Na 10 jaar als intensieve gebruiksquilt te hebben gefungeerd, zit de vulling etc. nog helemaal perfect! En ik vind hem nog steeds heel mooi! Hij hangt bij ons over de bank, en vanuit buiten kun je hem net zien liggen, dat geeft een heel fleurig, leuk effect!

Hier zijn nog wat close-ups:







4 opmerkingen:

  1. Wat een mooie quilt en zo'n mooi verhaal erbij! Een quilt is iets voor het leven!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige quilt en wat zit er een verhaal aan vast. Ja,hij zal je heel dierbaar zijn. groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige quilt is dit met een heel bijzonder verhaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wateen bijzonder verhal, wat zal deze quilt jou dierbaar zijn !

    BeantwoordenVerwijderen