Estel is helemaal klaar!

Ik ben helemaal trots! Mijn allereerste quilt af! Nou ja, technisch gezien de tweede, maar de eerste quilt die ik helemaal zelf heb gemaakt!



Het was nog een hele uitdaging om de bies eraan te zetten, dat was veel lastiger dan ik had verwacht (met name omdat mijn vingers het niet zo prettig vonden om door zoveel lagen stof en vulling te naaien). Ik wilde 'm eerst ook in verstek, net als de rand, maar uiteindelijk leek de traditionele toch wat makkelijker, met name ook omdat mijn moeder die goed kent.


Zoals je kunt zien is het quilten helemaal goed gekomen, ik heb mijn stralen-patroon gehouden, maar nu ook een extra vierkantje in de sterren erbij gequilt, en nu ligt het geheel iets platter!



Ik vind dat het quilten best goed is gegaan, eerlijk gezegd! Al zijn het nog heel onregelmatige steekjes... Maar dat kan natuurlijk niet anders aangezien dit de eerste keer is dat ik "echt" quilt.


En dat het label nogal scheef zit, ach, dat is natuurlijk gewoon charme! 


Natuurlijk is de achterkant ook leuk geworden! Ik heb er alvast een tunnel opgenaaid, al heb ik nog geen flauw idee waar hij zal komen te hangen. Op mijn kamer lukt het niet, alle wanden zijn al vol (op eentje na, die reserveer ik voor Sublime Season), en in de woonkamer is het ook al vrij vol... mijn vader wil hem graag in een nisje hebben, maar dan zie ik hem eigenlijk amper meer, en dat vind ik jammer!


We zien nog wel, ik ga er eerst nog even van genieten!!


18 opmerkingen:

  1. Beautiful!! Congratulations on the finish!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En toen had jij ineens gewonnen!
    Jij hebt hem al af. Ik heb die van mij in de kast liggen. Hij komt er nu zeker gauw uit. Is gewoon sonde om er niks mee te doen. Maar ik vond mijn steekjes vreselijk. Zag er niet uit.
    Maar vandaag ben ik met mijn Berries, onder de arm, op de thee/koffie gegaan bij mijn quiltjuf. Samen doken wij onder onze Berries. En heeft ze mij precies uitgelegd hoe het moest. En jippie het lukte me!!
    Maar of ik deze keer van je moeder win. Denk het niet, want zij gaat zo snel.
    Vanavond ga ik patronen op de stof tekenen van mijn Storm at Sea. Zie mijn SBS kwaad naar me kijken hou het trommeltje maar dicht dan zie ik het niet.
    Waarom is er zo veel leuks om te doen?
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hoop dat 'ie toch af komt! Want het is echt een schatje, dit quiltje... en ja, ik snap het, als de steekjes niet mooi worden verlies je al snel het plezier.. maarja, is echt even doorzetten vrees ik... of in ieder geval: iedereen zegt dat het alleen maar beter wordt ;) En misschien is het handiger om het eerst op een klein quiltje uit te proberen dan op de Berries!

      Maar mooi dat je zo'n goede quiltles hebt gehad! Ik ben heel benieuwd naar het resultaat! Ik weet zeker dat je eerder dan mijn moeder gaat zijn, die is momenteel helemaal bezig met haar kerstproject, en wil zoiezo eerst haar regenboogquilt af quilten ;) Dus het duurt nog wel even ;)

      Heel veel plezier met de Strom at Sea, ook al zo'n fantastisch patroon! Ja, er is echt veel te veel leuks te doen!!!!

      Verwijderen
  3. Mooi geworden! En die onregelmatige steekjes... vooral niet druk om maken, ik merk dat het dan het beste gaat om ze regelmatig te krijgen. Bovendien mag toch ook zichtbaar zijn dat je het met de hand gedaan hebt? En dat het je eerste quilt is waar verder niets op aan te merken is?
    t.z.t. vind je vast een geschikt plekje voor je quilt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! En ja, je hebt helemaal gelijk :) Als ik zelf aan het quilten ben, let ik nergens op, maar als ik dan even stop om te kijken dan valt het toch weer op... maar dat mag gewoon voor een eerste quilt, inderdaad! :D

      Verwijderen
  4. Dezeverdient een mooi plekje. Heel erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ga mijn best doen om er één te vinden! Dankjewel!

      Verwijderen
  5. mooi hoor! hij vindt vast ineens een goede plek :0)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hoop het ;) Het blijft nog steeds een dilemma waar hij precies gaat hangen, maar nu ligt ie overal en dat is eigenlijk ook best leuk!

      Verwijderen
  6. Ik moet zeggen: petje af. Heel mooi voor een tweede quilt. Nooit vergeten: het is handwerk, dus er mag iets scheef zijn en wat zal je hier (na veel andere quilten) met blijdschap op terug kijken. Enne NIks in een NIS hangen. Hang hem dan over iets waar je hem regelmatig ziet. Hij hoeft niet persé aan de muur te hangen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel!! En ja, ik hoop het wel! Ik denk dat 'ie vrij tijdloos is, dus ik hoop dat ik er over 20 jaar nog steeds met plezier naar kijk :) Tja, en de nis... ik denk dat het wel zijn uiteindelijke bestemming is... maar voorlopig hangt/ligt ie nog even overal! En laat ik hem vol trots aan iedereen zien, haha!

      Verwijderen