Downton Abbey: Officiële stofjes en een mystery quilt!

Hallo iedereen! 

Als grote Downton Abbey fan was ik helemaal blij toen ik zag dat Andover Fabrics op 10 november een speciale stoffenlijn heeft uitgebracht over Downton Abbey! Helaas heb ik hem nog niet in Nederland kunnen vinden (jaja, te enthousiast, ik weet het!), maar ik ga denk ik een aantal quiltshops emailen met de vraag of ze deze in huis gaan halen. Even om te smullen: 




Ze zijn onderverdeeld in 4 verschillende series, een aantal personages heeft zijn eigen serie gekregen:








Check ook deze link voor speciale mood boards! 
https://www.dropbox.com/sh/vzc5airxneei4tt/D5QTESst-r

En er is ook een gratis Mystery Quilt gestart! Deze is wel op basis van rotary cutting of het die cut systeem, dus iets minder geschikt voor de meesten onder ons, maar ik denk dat het wel te vertalen is. Hij is begonnen op 10 november, maar als je je nu inschrijft, krijg je het eerste gedeelte nog! Die is overigens ook niet erg belangrijk, want dat gaat alleen over welke mallen je nodig hebt voor het die cut systeem, en wat algemene maten (er staat ook hoeveel stof je precies nodig hebt, dus dat is op zich wel handig - al vraag ik me af of 7,5 meter achtergrondstof niet wat veel is voor een quilt van 2,05x2,05m...).

Helaas zijn er dus nog geen plaatjes van, alleen de maten zijn bekend, en dat het 7 weken gaat duren (tot seizoen 4 in Amerika van start gaat). Tijdens het maken heeft ze ook tips om seizoen 3 van Downton Abbey meteen mee te kijken terwijl je bezig bent, zodat je helemaal up to date bent! Nou is dat voor ons natuurlijk niet zo nodig, aangezien seizoen 4 afgelopen zaterdag van start ging, wiej, blijheid alom!

Hier vind je de informatie om je in te schrijven (onderaan staat een link waar je alles moet invullen, daarna krijg je een email waar je je inschrijving moet bevestigen, en daarna krijg je een mail met links naar alles wat je hebt gemist). 

http://www.lovebugstudios.com/downtonabbey/

En hier is de blogpost van deel 1:
http://www.lovebugstudios.com/2013/11/10/week-1-downton-abbey-mystery-quilt-along-getting-started/

Je kunt ook een reactie achterlaten om een prijs te winnen. En meteen kijken welke personage je bent qua persoonlijkheid, en als fan van zowel Downton Abbey als de MBTI/meyer briggs persoonlijkheidstest was ik daar erg gecharmeerd van. Voornamelijk ook omdat ik als INFJ Mr. Bates zou zijn, mijn meest favoriete personage ooit! Waar ik misschien ook wel een "kleine" fictionele crush op heb... hihi!





Er is overigens ook een quiltkit beschikbaar (nou ja, nu al uitverkocht zo te zien)van de stoffenserie, genaamd "Ladies of Downton Abbey.


http://www.fatquartershop.com/ladies-of-downton-abbey-quilt-kit

Als enorme fan vind ik het allemaal erg leuk en wide het daarom graag met jullie delen!!

4 opmerkingen:

  1. Ik baal zo dat ik deze serie nooit gezien hebt. Ik ben zo slecht in tv kijken en series volgen. Misschien een keer dvd kopen van de serie. Ben nl gek op van die mooie huizen en die kleren..... Ooit wil ik een Jane Austin jurk maken. En hoedjes kunnen maken wil ik ook nog. Nu je dan ook nog die mooie stofjes laat zien. Ben nu al verliefd op de paarse Dowager Countess Downton Abbey. Flink mailen aan al die quiltwinkels dan zien we misschien bij jou wel heel gauw iets moois verschijnen van deze prachtige stoffen.
    groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ow, als je kostuumdrama's leuk vindt, dan zou ik zeker overwegen om ze te kopen!! Dit is echt het mooiste kostuumdrama dat ik ooit heb gezien... en ik heb er heel veel gezien ;) Denk in de trant van: Jane Austen! Maar pas op: als je eenmaal begint, dan hou je nooit meer op, en wil je meteen alle seizoenen hebben... ;-)

      Ja, ik vind de Dowager serie ook de mooiste denk ik, al heeft Mary ook wel wat! Mijn emails naar winkels heeft nog weinig opgeleverd, maar het lijkt er wel op dat de Gelrebloem contact gaat hebben met de leverancier, en het zeker overweegt om in huis te halen :) Maar momenteel is er overal een tekort aan deze serie (te populair haha!), dus het zal nog wel even duren helaas. Eén quiltwinkel zei ook dat de serie tegenviel in het echt, dus dat ze die toch maar niet ging aanschaffen. Dus ik hoop nu echt heel erg dat ik ze niet tegen vindt vallen...

      Verwijderen
  2. Ook hier een fan (zelfs serie 4 al gezien ;) ). Heb een tijdje terug een aankondiging gezien ergens over deze stof en dat ze de personages ook jurken van deze stof aan zouden geven. 'k Vind het daarom raar dat Sybil er nog tussen zit maar misschien maken ze de serie voor de Amerikanen gewoon opnieuw (hebben ze ook gedaan met Deense en Zweedse detectieve series). Ik blijf graag op de hoogte als je een Nederlandse of Belgische winkel weet waar de stoffen verkocht gaan worden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh wow!! Serie 4 al gezien :D Ik heb me zo moeten inhouden om hem niet te kijken... ik kijk hem namelijk samen met mijn ouders, dus dan is Nederlandse ondertiteling wel noodzakelijk helaas... dus ik moest echt wachten! En ik ben nu lichtelijk jaloers! Maar geen spoilers graag ;)

      Ik geloof dat de stoffen gebaseerd zijn op serie 3, dus dan kan Sybil nog wel... De kostuumontwerpers van Downton Abbey hebben het palet persoonlijk goedgekeurd, en ook eraan meegewerkt zodat elk palet ook echt past bij de kleding van dat personage!

      En ja, zodra ik weet dat de stoffen ergens zijn, dan zal ik je mailen! Het lijkt erop dat ze misschien bij de Gelrebloem gaan komen :) Maar goed, ik hou het zeker voor je in de gaten!

      Verwijderen