Sjaals

Niet alleen shawls, maar ook sjaals zijn altijd erg handig om te hebben. Zeker in alle kleuren en maten. Hier zijn een paar van mijn hand:





Patroon: Elanor, en de wol is van Dutch Knitting Design: Hyacint, kleur: Carribean Sea Nr. 6. De meest fantastische kleur die ik ooit heb gezien... Maar onmogelijk om goed te fotograferen! In het echt is hij echt tien keer mooier dan dit. Ik heb met Photoshop geprobeerd om de maximale saturatie te krijgen, maar het is nog niet genoeg. Hij is ook ietsje groenr dan hier, en dus gewoon veel mooier. Jammer genoeg krimpt hij wel een beetje in elkaar als je hem draagt, waardoor je het opengewerkte patroon niet goed ziet, en hij heel smal wordt. Op de foto zie je het ook al een beetje, ondanks mijn uitrekken, de knopen zitten toch echt op gelijke afstand van elkaar... Ik heb hem nogal heftig opgespannen, maar ook dat mocht niet baten.

De sjaal hieronder is gemaakt van fantastische kleurveranderende wol, Katia Degradé Sun (tja, color changing vertaalt niet zo lekker...). Het patroon komt uit: Crochet! Magazine, Autumn 2011.



Deze heb ik echt ontzettend vaak om... Hij past perfect bij bijna elke outfit! Het zijn allemaal mini granny squares (alleen rij 1 en 2 van een granny), met een join-on-the-go, dus tijdens het haken worden de vierkantjes tegelijk aan elkaar gehaakt. Hoe dat precies moet? Een hele goede uitleg vindt je hier. De wol die ik gebruikt heb is ONline Linie 107 Supersoft, een blend tussen katoen en acryl.



En mijn moeder heeft er ook nog een paar gemaakt, waaronder deze regenboogsjaal, met Catania katoen en simpele granny stripe (idee komt ook van de Granny Stripe Blanket van Lucy, Attic24). Later hebben we er een kol van gemaakt, die was iets bruikbaarder omdat de katoen de sjaal ontzettend zwaar maakte. Sorry, de foto is niet helemaal scherp! 


En dit is een kolsjaal in de gerstekorrelsteek. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten