Strand BOM: Aan de Kust deel 1

Een tijdje geleden zag ik op het blog van Atelier Hartendief dat er een hele leuke strandbom, genaamd "Aan de Kust" zou beginnen. Mijn moeder en ik vonden hem allebei heel erg leuk, omdat we allebei gek zijn van het strand, en we besloten om er een gezamelijk project van te maken.



Toen we terug kwamen met vakantie, lag het eerste deel van de strand bom op ons te wachten! Dat is nog eens leuk thuiskomen! Al vrij snel hadden we een vrije middag, en konden we eraan gaan beginnen!

Voor mij was het weer één groot leerproces, omdat ik nog nooit iets heb geappliceerd. Maar het ging vrij snel, en het is nog best makkelijk op zich.


Hier zijn twee sterren die al genaaid zijn (het was dubbelzijdig appliceren. 


Daarna kon het echte appliceren gaan beginnen...! Na een uitgebreid lesje van mams was ik er helemaal klaar voor. En ik moet zeggen, het is erg goed gegaan!


De laatste moet nog een stukje afgemaakt worden (die doet mams), voor de rest zit alles vast! 



Ik ben er best tevreden mee! Het is erg leuk om te zien hoe door het dubbelzijdige zeesterretje het lijkt alsof er schaduw achterzit! 


8 opmerkingen:

  1. Bij mij kriebelde het ook. Om met deze Bom mee te doen. Jongste dochter heeft een strandkamer. Zelfs nu haar kamer flink aangepakt wordt komt het thema strand er weer in. De kast die ze heeft is in de vorm van een strandhuisje.
    Ben druk met het quilten van mijn sterretjes, want ja nu jij hem af hebt moet die van mij ook eens af. En daarna snel verder met de Berries.
    Veel succes met je Bom.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, we hebben toch echt dezelfde smaak qua quiltpatronen volgens mij :D Wat leuk zeg, een strandkamer! Die had ik ook als jong meisje :) Ik ben altijd al helemaal gek geweest van de zee... dus ja, deze kon ik ook niet laten liggen,! Het is wel handiger als je met z'n tweeën bent, dat scheelt toch aardig wat werk (plus altijd een lerares in de buurt)!

      Wat leuk dat je de sterretjes aan het quilten bent!! Ik hou je blog in de gaten ;)

      Verwijderen
  2. En wat is nu dubbel appliceren? Is dat eerst de ster van dubbel stof naaien, keren en dan op de ondergrond appliceren? Ik zou het graag willen weten. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Wilma, zoals Marijke al zegt, inderdaad eerst twee lagen stof met de goede kanten op elkaar, dan het patroon overtekenen, en helemaal rondom naaien. Daarna knip je een klein stukje in het midden van de onderste laag en draai je het geheel om! En dan leg je het op de achtergrondstof en dan gewoon appliceren. Het voordeel hiervan is dat je een heel klein beetje "slagschaduw" krijgt, en dat het wat boller erop ligt! Het is erg leuk om te doen!

      Verwijderen
    2. Dank je wel voor de duidelijke uitleg.

      Verwijderen
  3. Wat leuk om mijn BOM op je blog te zien, mooi gedaan hoor, zo is het de bedoeling! En Wilma, zoals jij het beschrijft is het goed hoor.
    Groetjes Marijke

    BeantwoordenVerwijderen