Een hele leuke middag in Groede!

Het is alweer een tijdje geleden dat we de cursus Apliquick hebben gedaan, maar het duurde even voor ik de foto's van mijn moeder's mobiel had geplukt ;)


Ik had namelijk mijn fototoestel thuis laten liggen... het begint onderhand een gewoonte te worden, met de trunkshow bij Supergoof was ik 'm ook al vergeten!

We waren trouwens op bezoek in Groede, bij Quiltwinkel de Parel! Ze organiseren vaak hele leuke cursussen, en je kunt er ook terecht met weinig personen!

Het was echt een hele gezellige middag, waarin we veel geleerd hebben! We gingen het paddenstoelenquiltje maken (hierboven zie je 'm hangen), daarin leer je alle lastige vormen.


Ik heb nog nooit geappliceerd, maar zelfs voor mij was het heel goed te doen! Na die middag waren we helemaal enthousiast! Ik heb allemaal moeilijke vormen goed weten te krijgen met dat speciale gereedschap, zonder al te veel moeite eigenlijk! Het duurde ook niet lang voor ik de juiste houding aangeleerd had.

Oh, en al die leuke stofjes op de achtergrond hierboven... ik moest me echt inhouden om niet alles mee te nemen!! 



Zover zijn we gekomen die middag. Bij mij is de schoorsteen helaas mislukt, spiegelbeeld is lastig...



Ik vrees dat ik het quiltje niet heb afgemaakt... want de Hampton Ridge kwam ertussendoor, en die neemt zoveel tijd in beslag! En ik wil gewoon bijblijven, volgens mij als je met zo'n BOM achterloopt, dan hou je er op een gegeven moment mee op en dat zou ik zonde vinden!


Hier is het kleinste stukje dat ik heb gemaakt, ik heb er een pen bijgelegd voor het perspectief!

Mijn moeder is zeker aan de slag gegaan met de apliquick, ze gebruikt het nu voor de Dear Jane! Alleen... nu is er weer een nieuw plan voor de Dear Jane, dus ze begint weer vrolijk overnieuw, dit keer in reproductiestofjes... dat wordt de 4e versie! Gelukkig was ze nog niet ver...



De eigenaresse, Rita, zat helaas in het gips... ze had een hele vervelende operatie achter de rug! Heeel veel sterkte gewenst en ik hoop dat je weer gauw kunt quilten!

Ennuh... mocht je in de buurt zijn, vraag dan eens naar haar fantastische Love Entwined quilt ;) 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen