Glas in Lood Quilt

Dit is de quilt die nu al jaren onze woonkamer siert:


Wat is hij mooi, hè? Na al die jaren ben ik hem nog helemaal niet zat! Mijn moeder vindt dit een hele leuke techniek, momenteel overweegt ze ook weer om een nieuw glas-in-lood project te beginnen.

Sommige patronen moesten opnieuw getekend worden (we hadden maar een heel klein vaag plaatje), ik heb die linksboven gedaan (de klimop). Maar mijn vader bleef ook niet achter, en hij heeft iets heel nieuws ontworpen. Helaas was het iets te modern voor de quilt zelf, maar het was wel perfect als label!

De quilt is "Fleurig" genoemd, omdat het natuurlijk over bloemen gaat, maar ook omdat een goede vriend van de familie, Hans Fleur (een bloemist), eerder dat jaar overleden is.



Hier volgen nog wat close-ups, maar volgens mij zijn ze helaas niet veel groter dan het origineel :P














2 opmerkingen:

  1. Dit is zeker een hele mooie quilt!
    Ik heb ooit ook een glas in lood quilt gemaakt, maar kan nergens meer de beschrijving vinden. Volgens mij maakten wij toen de bandjes ook zelf. Ik zou heel graag willen weten wat de techniek is om de bandjes erop te naaien. Kunt u mij dat vertellen? Alvast hartelijk bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen