Iets kleins tussendoor

Mijn moeder had voor sinterklaas een heel erg leuk boek gekregen! Misschien weten jullie het nog... Het boek met allemaal blokjes geïnspireerd door Delfts Blauwe tegeltjes!


Nu kon ik het niet laten... ik wilde er toch even eentje uitproberen! Gelukkig vond ze het niet erg ;) 


Zoals waarschijnlijk wel te zien is, is dit een zeilboot! Ik vind hem zelf wel goed gelukt voor de eerste keer reverse applique!


Eigenlijk moest je het met needleturn doen, maar ik heb de apliquick tools gepakt, en heb alles naar binnen vastgelijmd. Dat ging heel goed, al was het wel een heftig karwei en waren de tussenstukjes minuscuul!


De volgende ligt al klaar! Het enige nadeel is... in dit boek zijn de blokjes heel klein, 10x10 cm, en dat betekent ook dat de naad ertussen soms maar 2 mm is. 


Zie bijvoorbeeld het steeltje hierboven. Dus dat betekent dat de naadtoeslag aan beide kanten maar 1 mm is!!! 

Dat is echt heel smal... ik hoop dus dat het goedgaat... maar ik kan geen andere manier verzinnen om dit te doen! Alle patronen zijn reverse applique, dat staat er duidelijk bij, dus dan zal het wel goed zijn denk ik. 



Kijk, hier zie je de patronen een beetje. Heeft iemand enig idee of dit op te lossen is, of  weet iemand uit ervaring bijvoorbeeld dat zo'n smalle naadtoeslag prima kan? 

2 opmerkingen:

  1. In het boek staat bij de te maken quilts dat je de patronen moet vergroten, soms wel 200% en dan is het wel doenbaar. Het beste is het even zelf uit te proberen welke maat voor jezelf het makkelijkst te hanteren valt. Een minimum van 150 % is volgens mij nodig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Ik heb het boek even uitgebreid doorgekeken, en bij sommige quilts moet je ze inderdaad 200% vergroten... er staat alleen bij dat voor de originele quilt het wel 100% moet zijn... Het nadeel van "in het voren" bloggen is dat ik er nu inmiddels 2 klaar heb en 2 al helemaal heb voorbereid, dus ik moet er nog even over denken of ik anders toch overnieuw ga beginnen...

      Verwijderen