Nog een klein beetje kerst

Dit is echt de laatste kerstblog dit jaar! Mams was namelijk weer verder gegaan met haar blokken van de kerstquilt, en dat wilde ik nog even laten zien. Nu gaat ie weer de kast in, om er tegen juli/augustus weer uit te komen, want "christmas in july" kan natuurlijk prima! 


Dit blok is nu bijna af, alleen moeten er nog een paar sjaaltjes worden gehaakt, en volgens mij de oogjes nog.

Schattig, hè?


En dit is het nieuwe blok, waar ze net aan is begonnen.  



Maar ook de kerststitchery mag niet ontbreken! Het einde van het eerste blok is in zicht. Het lijkt zo misschien niet zo heel groot, maar het is toch al gauw meer dan een meter breed als ik het goed inschat, het wordt echt een hele grote quilt!



Ik bedenk me net dat ik deze volgens mij nog nooit heb laten zien... hier is ze nu zo'n twee jaar mee bezig, maar het is eigenlijk meer "vakantiewerk", omdat je het 's avonds niet zo goed kunt zien. Dat is bij mij ook de reden waarom stitchery niet zo hard gaat... Overdag heb je toch vaak andere dingen te doen!

Maar uiteindelijk gaat het deze quilt worden, het patroon is "Winder Wonderland" van Crapapple Hill, met de afmetingen van 1,60x1,80m.




2 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige quilt gaat dat worden! De sneeuwmannen onder de sterrenhemel zien er ook al zo lief uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mag nog gerust hoor :) ik vind het echt prachtig worden!!

    BeantwoordenVerwijderen