Dekengekte

Het is momenteel helemaal een hype in haaknaald: de Crochet Along 2014 Streepjesdeken

Ook wij konden niet achterblijven... Ik had het gezien en mijn moeder helemaal enthousiast gemaakt. 

En toen mijn nichtjes... 

En toen mijn tantes...

En toen zaten er ineens 136 bollen Stylecraft Special DK in mijn winkelwagentje, voor in totaal 10 dekens, varierend van 1,27x2,00m tot 2,40x2,00m. 

Dit zijn onze paletten:


Mijn moeder wilde graag een deken in strandkleuren. 


En ik ga natuurlijk voor knal! Helaas bleek later dat eht niet zo mooi wordt als je het op willekeurige volgorde doet... zo jammer! Ik denk dat het is omdat de saturatie nogal verschilt. Dus nu gaan ze maar in de regenboogvolgorde.  De lichtblauwe hoort er trouwens helemaal niet tussen, oeps! De donkerpaarse is van de Zeeman (royal), en er is inmiddels nog een roze bijgekomen omdat ik het blauw teveel vond overheersen. 

Het werd nog eens extra leuk toen een tante, die normaal niet van freubelen houdt, ineens ook mee wilde doen... We hebben haar in een avond leren haken,  waarna ze zo enthousiast was dat ze nu al op een kwart van de deken zit, door het deel patroon wat tot nu toe vrijgegeven is, te herhalen! 

Bij de volgende bee zal ik proberen om de dekens eens allemaal op een rijtje te fotograferen, als iedereen ze meeneemt. 

Maar goed, ook bij ons was het virus aardig toegeslagen... mijn moeder besloot spontaan om nog een tweede deken te haken, in 2 beige tinten. 



Ook ik moest eraan geloven, een vriendin liet vallen dat ze een gehaakte deken toch wel helemaal geweldig vond, en ik had nog geen verjaardagscadeau voor haar! 


Ze heeft de kleuren zelf uitgezocht! 

Dus nu zijn er in dit huis 4 dekens te vinden. En sinds de eerste foto zijn we alweer wat verder. We volgen namelijk niet helemaal het patroon, we doen er ook zelf wat steken tussen, waarvoor we aardig wat haakboeken doorworstelen. De meeste steken sneuvelen helaas vrij snel omdat het haakwerk intrekt! 



Aankomende week het Catharinawheel, ik kan niet wachten... :D (als je dit leest zijn we waarschijnlijk weer wat verder, ik schrijf blogposts altijd van tevoren ;) )


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen