De dekens van mams

Na de vorige post met alle dekens, wordt het nu eens tijd om te focussen op onze dekens! Hier liggen ze allemaal mooi onder elkaar.


Eerst is mams aan de beurt. Ze maakt twee dekens, eentje in strandkleuren en één in unikleur. 


De stranddeken is voor ons vakantiehuisje, dus dat wordt meteen een hele grote tweepersoonsdeken. En hoe vinden jullie die kleuren... geweldig toch? Ik ben er helemaal verliefd op geworden! Ik vraag vaak of ze wil ruilen met mijn deken, maar helaas, ze is er nog niet ingetrapt :D


Hier zie je een kleine close-up. Ze is nu met de star stitch bezig, dus ze loopt ietsje achter op de rest, maar dat komt vanzelf wel goed! We waren allebei iets achter door een weekje vakantie, waar we door ruimtegebrek niet alle bollen mee konden slepen. Plus, mams heeft haar nieuwe fantastische project er ook nog eens bij: een vest haken. Daarover later meer.

De unideken was eerst semi-uni, dat wil zeggen: ze had twee tinten gekozen die dicht bij elkaar lagen. Een beetje gepusht door mijn vader en mij, moet ik erbij zeggen. Ik heb geen goede foto van het resultaat, alleen die van de mobiel, maar het zag er zo uit (van Stylecraft DK, de kleuren cream en parchment):


Maar ze vond het toch niet helemaal mooi worden... dus ze had alles weer uitgehaald en is overnieuw begonnen in alleen crème.


Hij is erg chique! Deze deken komt later bij de bank te liggen, dan kun je er lekker onderkruipen. Plus, dan hoeven we geen ruzie meer te maken wie de quilt mag! Niet dat we dat nu doen, hoor... we zijn heel beschaafde mensen. Maar toch, altijd lekker, zo'n extra deken!


2 opmerkingen: