En dan nu de regenboog!

En nu zijn we weer bij de derde post aanbeland over de Crochet Along dekens. De vorige posts gingen over de dekens van de familie, en daarna de dekens van mams, dus nu is mijn knaldeken aan de beurt! De volgende keer wordt het Lamise's deken! Hier zie je alle vier de dekens nog even naast elkaar:


Het heeft nogal wat voeten in aarde gehad... ik ben namelijk drie keer overnieuw begonnen (en dan tel ik de keren dat het fout ging nog niet eens mee). Volgens mij, als ik had doorgehaakt, was ik nu al over de helft geweest :P Maarja, zo werkt het helaas niet.

Ik weet niet of jullie nog weten hoe mijn eerste poging eruit zag? Hier is een kleine reminder:


Toen ik de kleuren binnen had, en op willekeurige volgorde legde, vond ik het niet mooi worden. Hij was niet stralend en knal, het was echt totaal niet mijn ding. Dus, dacht ik, dan maar op regenboogvolgorde, zoals je hierboven kunt zien. Uiteindelijk toen ik een paar toeren verder was, vond ik het toch ook niet mooi worden. Omdat ik er gewoon niet tevreden over was, kon ik maar één ding doen: alles uithalen. Je moet wel iets maken waar je helemaal blij mee bent, anders maak je het nooit af.


Bij poging twee probeerde ik het toch maar eens op willekeurige volgorde, misschien werd het toch niet zo erg als ik dacht. 
Dat was uiteraard niet het geval, zoals je hierboven kunt zien. Blegh... 

Na heel veel sacherijnigheid (sorry mam), heb ik besloten om de helft van de kleuren eruit te gooien. Nadat ik mezelf had beloofd dat ik noooooit meer zomaar kleuren van internet uit zou kiezen zonder de bollen in het echt gezien te hebben, want dat is mijn grootste fout geweest. Op de computer zag het er namelijk erg leuk uit, maar de kleuren kwamen niet helemaal overeen en het ziet er dan toch anders uit. 

Na die belofte ben ik nieuwe kleurtjes gaan zoeken, eerst wilde ik ze bestellen, maar het werd toch te duur allemaal, dus dan toch maar andere soorten bollen ertussen, van de lokale wolwinkel en de Zeeman. 



Nummer 1,2, 5, 8 en 10 zijn de originele Stylecraft Special DK (royal, turqooise, white, matador, bright pink)
Nummer 4, 6, 9 en 11 zijn van de lokale wolwinkel; Nomotta Bravo.
Nummer 3 en 7 zijn van de Zeeman, Super Soft.

De Zeeman wol is iets dunner, en de Bravo is weer wat dikker, helaas zie je dat wel aan de uiteinde van de deken (alhoewel de deken van Lamise dit ook wel heeft, maar toch echt minder):


Oh, maar ik zal hem eerst eens even in z'n geheel laten zien:




Kijk, zo is ie toch veel leuker? Lekker knallend :D


Ik heb ook meer steken gedaan dan het patroon aangeeft (net als mams), gewoon omdat het kan! Ik was heel erg gecharmeerd van het cupcake-patroon dat op de internetgroep Dutch Crochet Granny A Day staat. 


Ach, en als we toch met de close-ups bezig zijn...


Ik vind het overigens erg leuk om er eigen steken doorheen te gooien, ik heb aardig wat haakboeken liggen (de haakbijbel, 250 haaksteken van Libelle, en wat Japanse haakboeken), en daar probeer ik wat steken van uit. De meeste werken helaas niet omdat het heel erg inkrimpt, maar af en toe zit er eentje bij die wel werkt! Hierboven zie je bijvoorbeeld de zigzag zitten, en hieronder een soort grannies, maar dan met 4 stokjes in plaats van 3, en een rij vasten erbovenop.

Wat ook erg leuk wordt, is een dubbel stokje en een vaste, en dat telkens herhalen, dan krijg je een soort bobbels erin (die zie je hierboven, bij de bovenste turqooise, jammer genoeg valt het op de foto niet op).


Zelfs de bron van frustratie: het Catharinawheel, is uiteindelijk goed gelukt! Wel met haaknaald 6 in plaats van 5, en hij krimpt nog steeds in...

Maar goed, tot zover de deken! Ik ga zometeen beginnen aan de bobbelsteek, die deze week deel van het patroon is, en daarna ga ik weer wat steken bedenken om erbovenop te doen... misschien worden het toch wel die schattige tulpjes die je nu overal ziet!

3 opmerkingen:

  1. Ohhh eigenlijk zit ik nu te lachen moet ik bekennen.
    Het is zo herkenbaar. Uithalen, uithalen, uithalen....
    Ik vind je laatste resultaat helemaal te gek.
    Dus nu niet meer uithalen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, ik ben dus zeker niet de enige! Maar ik ben het met je eens, er wordt nu niks meer uitgehaald! ;) Ik las dat je ook bent bezweken... veel plezier hihi!! ;)

      Verwijderen
  2. woow fantastisch met al die kleuren!! zou ook super als wildbreisel passen (maar daarvoor is het waarschijnlijk te veel werk.. )!! Echt heel erg mooi!
    Groetjes
    fluffytiger.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen