Er is gedubbeld!

Eindelijk is het dan gebeurd: er is gedubbeld! 


Ik had van tevoren de quiltpatronen erop getekend met een waterpolosbare stift, zodat dat makkelijker werd. Ik heb een beetje uit de losse hand getekend, het zijn allemaal vormen die in de stitcheries voorkomen, dus wat vogeltjes, sterretjes, peren en bloemetjes. Dit heb ik random gedaan, en bij de overgebleven vierkanten komt er een kruis in.


De rand heb ik helaas nog niet kunnen doen, want mijn wateroplosbare stift zag je er niet op, en mijn stitchery stiften laten witte strepen achter na het wegstrijken. Dus ik moet nog maar even kijken hoe ik dat ga doen... misschien wit potlood of krijt... als iemand een idee heeft, hoor ik het graag!



Hier zie je ook hoe de achterkant gaat worden! Ik ben nog steeds helemaal blij met mijn blauwe stippeltjesstof. 

Maar nu moet ik wat bekennen... mijn moeder zou me helpen met dubbelen... maar bij mij ging het niet helemaal goed, omdat ik telkens het tafelkleed mee wilde rijgen en het me echt niet lukte om door alle lagen te gaan terwijl het geheel plat moest blijven liggen... totaal niet!

Dus toen hadden we een deal: ik maakte het eten klaar, en zij zou dubbelen. En zo is het gebeurd... het was wel heel lekker eten hoor, gebakken aardappeltjes met witlof met hamblokjes in een kruidensausje. Maar toch voel ik me een klein beetje schuldig... en vind ik tegelijkertijd mams heel erg lief! 

De volgende keer worden het toch echt veiligheidsspelden!!!!!! 

Ik ben trouwens nog niet begonnen... ik zag een filmpje van iemand die met DMC cotton perlé quilt, en dat resultaat past ook wel precies in mijn quilt, dus misschien ga ik dat wel doen! Ik hoop dat ik het quiltgaren dan nog kan terugbrengen, dat is toch echt wel verrekte duur... Ik had geel, blauw en wit, dus dat tikt best wel aan. De quiltmevrouw zei ook dat het niet mooi was om drie verschillende kleuren te doen (ze wist nog niet dat ik in de witte randen ook nog eens met rood borduurgaren ga werken), omdat je dat dan aan de achterkant ziet. Maar dat is nou iets dat me echt niet kan boeien! 

Over de achterkant gesproken... ik heb het label ook klaar! En ik ben er erg tevreden over. Jammer dat je 'm bijna nooit gaat zien! 


En dan sluit ik deze post af met een close-up van het schattige vogeltje! 


Ow nee, wacht, bijna... ik kreeg namelijk pas een heel lief mailtje van iemand die deze quilt zo geweldig vindt, en vroeg om meer foto's! Helaas kon dat niet meer, ik schrijf namelijk alle posts minimaal een maand van tevoren, en tegen de tijd dat ik het mailtje kreeg, had ik het quiltpatroon er al op getekend en ziet het er dus niet meer zo mooi uit. Sorry! Maar superbedankt voor je lieve mail! 

4 opmerkingen:

  1. Superschattig label! En dubbelen is ook niet echt mijn hobby. Als ik het al doe op een tafel (meestal doe ik het op de vloer, met schilderstape plak ik de achterkant en vulling dan strak tegen de vloer aan) haal ik ook alles qua tafelkleden eraf want anders gaan die ook bij mij mee in het dubbelen. Heel slim van je om vooraf je quiltpatronen erop te tekenen, ik heb in de loop van de tijd ook gemerkt dat dat veel makkelijker gaat dan achteraf. Ik gebruik zelf geen wateroplosbare stift (quiltjuf raadde dat af - had er slechte ervaringen mee) maar gebruik quiltpotlood. Het handigste zijn die vulpotloden van Sewline (waar je ook je lijmpotlood mee hebt), je kunt vullingen kopen in veel verschillende kleuren (blauw, wit, geel, roze, grijs) en ik heb altijd grijs en wit en deze werken ideaal. Veel plezier met het quilten want dat is toch echt het leukere werk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij ons moesten er juist tafelkleden op, omdat mijn vader doodsbang is voor beschadigingen ;) De quilt pastte hier net op de tafel, dus dan is dat toch net wat prettiger.

      En dankjewel! Ik dacht inderdaad ook dat het wat makkelijker van tevoren zou zijn... de potloden van sewline heb ik ook, maar je moet zoveel kracht zetten dat ik het nog best lastig vind om daarmee te tekenen... dus ik probeer het toch maar zo! Zeker omdat ik toch lichte angst heb om zo'n knalkleurige quilt daarna in de wasmachine te doen...

      Maar het quilten is zeker leuk! Er komt binnenkort een blogpost over! ;)

      Verwijderen
  2. Ohh je label is echt superlief geworden! Past echt heel erg mooi bij je quilt :)
    En ach wat lief van je moeder zeg, voel je niet schuldig, ze heeft het vast met liefde gedaan.......en vervolgens met liefde van je kookkunsten geproefd hihi
    Groetjes patricia

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Ik denk inderdaad dat mijn kookkunsten wel in de smaak vielen, maar ik denk dat ik toch maar wat vaker ga koken - dubbelen is echt een rotklus, terwijl eten koken leuk is, haha!

      Verwijderen