Lamise's deken

Ja, dit wordt echt de laatste post over de dekens - voorlopig. Als laatste komt nu de deken van Lamise aan de beurt, wat ook de onderste van de vier is! Ze volgt mijn blog ook, dus ik weet zeker dat ze hiervan gaat genieten! ;) 



Lamise's deken is eigenlijk de deken die totaal zonder problemen gaat. Ik heb maar één keer het Catharinawheel hoeven uithalen, verder niets... Maar dat zal er vast mee te maken hebben dat ze haar eigen kleuren heeft uitgekozen, en dat dat er niet zoveel zijn, dus dat is heel goed te doen! 


Ze wilde heel graag deze pasteltinten, dat past ook echt bij haar. 


Momenteel bobbelt hij een beetje, zoals je op de foto kunt zien (hij ligt een beetje scheef), maar ik heb er vertrouwen in dat dat wel goedkomt. Het is wel vreemd dat ie zo is uitgelopen en groter wordt dan mijn andere deken, omdat bij mijn andere deken er ook dikker garen tussenzit, en dit allemaal hetzelfde garen is (Stylecraft Special DK, cloud blue, lemon, cream, soft peach, spring green). 


Maar, ik moet zeggen: als ie zo groeit wordt ie wel steeds leuker! Ik ben ook bijna helemaal bij met het patroon, ik moet nog 2 rijen stokjes, en dan de bobbels. 


Ook bij deze deken gebriuk ik fantastiesteken tussen het patroon door (andere dan die bij mijn regenboogdeken, ik vind het leuk als ze allemaal anders, oftewel: uniek worden). Hier zie je de tulpjes zitten als het goed is, die zijn mijn grote trots! Lamise is namelijk dol op alles wat Nederlands is, met name stamppotten, maar daar had ik geen patroon van, dus het zijn tulpen geworden! 


Binnenkort krijgt ze haar eigen huisje, dus ik ga hard doorwerken, want het zou leuk zijn als deze zo snel mogelijk op haar bed zou kunnen liggen! Ik volg wel de Nederlandse haakgroep, dus met een paar toeren per week, dus het zal zeker nog een tijdje duren, maar door al die fantasiesteken ertussendoor schiet het wel sneller op. 

2 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Eeh... dankjewel? ;) Helaas gaan de randen alle kanten op, maar goed, met het middengedeelte ben ik erg blij :D

      Verwijderen