Wat losse projecten

Ja, zo tussendoor gebeurd er natuurlijk ook wel wat, maar dat is dan weer net niet genoeg voor een blogpost! Dus hier is alles verzameld!

Allereerst twee Hampton Ridge blokjes!



Want daar gaat het niet hard mee als dat het eigenlijk zou moeten. Waarom? Nou, ik had keurig 8 blokjes opgespaard om mee te nemen op vakantie. Maar in die vakantie is het niet gelukt om ze te maken... voornamelijk omdat er die week iets gebeurde waardoor ik alle zin in leuke dingen verloor. Nog steeds is die zin er niet helemaal, ik doe het omdat ik wat te doen wil hebben, maar niet omdat ik er zin in heb. 


En het volgende project... ik krijg namelijk sokkenbreiles van oma! Ik heb altijd al sokken willen leren breien, met name omdat ik het altijd koud heb en ik dus de allerdikste en warmste sokken ooit wil breien, maar ook omdat je zoveel leuke patronen ziet van sokken die een heel groot heb-gehalte hebben. Al zie je ze natuurlijk nooit zitten... das dan weer jammer! Ik bedoel, kijk deze eens:






En wat dacht je van al mijn fandoms... Sherlock, Doctor Who, Lord of the Rings, Harry Potter (en nog zo'n 20 anderen)... het is er allemaal! 



Hmm... misschien had dat een eigen blogpost kunnen worden, bedenk ik me nu. Al mijn favoriete sokken op een rijtje... Maar ik ga het niet doen, want dan ben ik wel heel erg. 

Anyway... Volgende onderdeel! Jullie kennen vast mijn strokenquilt nog wel... die hangt al een hele tijd keurig over het quiltrek, zonder dat ie verder af komt.. er zijn twee randen aangenaaid, maar de twee lange randen ontbreken nog. 

Want die zijn kwijt. 

Ja, ik weet het: hoe kun je zulke grote stukken stof ooit kwijtraken? Nou ja, mij lukt het natuurlijk weer. We hebben echt alles overhoop gehaald, in de tussentijd is de kamer namelijk opnieuw geverfd en alles opnieuw ingedeeld enzovoorts, maar nee hoor, er kwamen geen stroken tevoorschijn. 


Dan zit er maar één ding op... nieuwe bijbestellen! Maar ik had te lang gewacht, en de grijze stof is er niet meer. De rode hadden ze gelukkig nog wel, dus nu krijgt de achterkant (die van dezelfde grijze stof is), en mooie rode baan in het midden, zodat ik dat gedeelte weer voor de stroken kan gebruiken. Ja, het is even puzzelen, maar dan heb je ook wat! Nu moet ik het nog daadwerkelijk doen... 


En het is me eindelijk gelukt om een mooi sjaalpatroon te vinden dat bij deze zijden draad past! Die is namelijk superdun, en alle andere 4 patronen die ik hiervoor hadden geprobeerd kwamen gewoon niet mooi uit. Maar deze vind ik wel heel mooi worden. Jammer dat het allemaal grannies zijn, dat vind ik zelf nogal saai (plus alle draadjes afwerken), maar het is toch maar voor tussendoor. Af en toe een granny, en dan zie ik wel wanneer het een keer klaar is. 

En na de inspiratie van de gehaakte deken, heb ik besloten om mijn andere deken, de Glas in Lood, ook weer tevoorschijn te halen. Het is zonde om die niet af te maken! Dat stond wel op de planning, maar pas over een tijdje als ik het haken weer te pakken zou hebben. Dat moment is nu duidelijk aangebroken (zie alle andere haakposts van de laatste tijd), dus de deken mag weer!


Ik krijg nu de blokken van mams er ook bij, zodat ik sneller klaar zal zijn, en zij gaat 'm toch ook niet meer af maken. Ik kwam er alleen achter dat het patroon, dat ik digitaal had, met de vorige crash verloren is gegaan... ik heb mijn eigen halfslachtige vertaling nog wel liggen, dus ik kan de blokken gewoon afmaken, maar hoe de rand eromheen moet als alles klaar is, dat heb ik niet meer... Heel erg jammer! 

Maar wat kwam ik nou als verrassing tegen terwijl ik de blokken uit de doos haalde... 


Mini proefblokjes van Catania katoen om te kijken welke kleurencombinatie ik het leukst zou vinden! Heel erg schattig... ik denk dat ik ze maar in ga zetten als pannenlappen! 


Kijk, zo klein zijn ze... Of eigenlijk: zo groot zijn de originele blokken. 

Nou, voorlopig zijn er weer projecten genoeg voor tussendoor.... ;)

1 opmerking:

  1. Nou, jehad nu meer dan genoeg voor een blogje hoor, haha. Je blokken zijn erg leuk geworden, hoop dat je snel weer de fun terug vindt, hoop dat er niks ergs is gebeurd waardoor je er geen lol aan hebt..... Vind je haaksels ook erg mooi hoor, mooie kleuren!

    BeantwoordenVerwijderen