De quiltring en een nieuw beginnetje

Dit was ook nog een cadeau voor mams verjaardag! Nou ja, een voorlopig verjaardagscadeau. 


Ja, dat is nog een heel verhaal! Mijn moeder wilde namelijk graag een quiltstandaard, en toeval wil dat ze op de verjaardag van een oom iemand sprak die er wel vanaf wilde voor een leuk prijsje. Nou, dat gaan we natuurlijk niet afslaan! 



Maarja, het originele plan zou zijn dat paps een quiltstandaard zou gaan knutselen. Hij was al bezig geweest, en de bouwtekening lag al helemaal klaar. 

En dat is natuurlijk romantiek ten top! Al die liefde gestort in arbeid met speciaal uitgezochte knoppen en alles erop en eraan, precies uitgedokterd naar de wensen van mams. 


Dus wie is hier de gelukkige tweede? Nou, dat ben ik dus! En laat ik nu toevallig een quilt hebben liggen die net gedubbeld is.... Hier is ie!


Het middelste heb ik met DMC Perlé 5 en een stitcherynaald gedaan. Ik zag dat bij Katros' blog, en ik vond het perfect bij deze quilt passen! 

~~~~~~~~~~~

Mams heeft niet stilgezeten... Ze was verliefd geworden op Gossip in the Garden van Anni Downs (de liefde voor deze ontwerpster is blijkbaar genetisch bepaald). De middag van haar verjaardag hebben we allemaal stofjes uitgezocht. 


Uiteindelijk kwamen we hierop uit. Maarja, die geel en roze is misschien toch iets te knal... 



Ja, zonder die ziet het er toch beter uit. Handig, zo'n fototoestel, dan kun je het terugkijken op de computer en zie je het van een afstandje. 


Wat vinden jullie van deze kleurencombinatie? 




2 opmerkingen:

  1. Ohhh wat heeft ze al een hoop lapjes! Ik heb het patroon ook maar moet nog op lapjesjacht. Heb wel heel veel tildastofjes misschien dat ik die er in ga gebruiken. Hou je blog weer extra in de gaten dat snap je vast wel. Want jou moeder is 10x sneller dan ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heel eg mooi je lapjes gewoon gebruiken niets weg laten hoor

    BeantwoordenVerwijderen