Een quiltles, maar dan met de machine die kuren heeft

Ik ben op les geweest bij Alie de Boer! Mijn moeder had daar vroeger jarenlang les, en als klein meisje ging ik weleens mee, dus het was heel leuk om haar na al die jaren weer te zien! 


We kregen les in quilten op de naaimachine. Ik had speciaal een stopvoetje gekocht en al die ingewikkelde termen als boventransport en verzinken geleerd onder toeziend oog van paps, die op de één of andere manier een wandelende encyclopedie is op het gebied van alles wat enigszins technisch is. Er moest ook nog wat bijgevijld worden zodat het voetje zou passen (iets met een "braam"), dus ik was blij dat hij nog even had gekeken!


Maarja, helaas ging het toch niet al te goed met mijn machine... De steken waren veel te los en de steken onder pakte hij niet goed. Dat kon niet opgelost worden met boven- en onderspanning. Dus de naaimachine is nu naar de reparatie.


Maar desondanks vind ik dat ik het vrij goed heb gedaan voor een eerste keer met een haperende machine! De bloemetjes zijn zowaar te herkennen als bloemetjes. Je moest beginnen met je naam "schrijven", omdat dat in het geheugen van je hand zit.




Soms vergat ik weer even wat ik aan het doen was en dat is niet zo handig als de machine door beweegt. Vooral mijn "pebbles" zijn ietwat mislukt door gebrek aan concentratie. 


Later mocht ik nog even op de machine van Alie, en dat ging heel goed! 



En toen ik thuis kwam, kon ik de kennis zo weer overdragen aan een volgend vrijwillig slachtoffer! ;)



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen