Heel veel Janetjes

Dit is een bericht die speciaal voor mams is geschreven. Vanochtend kwam ze vol enthousiasme mijn kamer binnenstormen met de mededeling dat ze alle versies van de DJ die ze heeft gemaakt, uitgelegd had en gefotografeerd, zodat ik er wat over zou kunnen vertellen. En ja, dat wil ik natuurlijk graag doen! 



Dit is versie 1. Ze heeft nog meer blokjes, maar die waren allemaal los, en ze is hier tot rij 3 mee gekomen! Dit was in de jaren 90, dat is misschien ook wel een beetje te zien aan het stofgebruik. Helaas belandde deze in de kast met de andere UFO's toen ze niet meer kon quilten door een verkeerde bril. 

Maar toen kwam de tweede quiltfase, zo'n 3 jaar geleden nu geloof ik. En toen kwam deze weer uit de kast... en werd mams spontaan verliefd! Dat is natuurlijk goed voor te stellen, want de blokjes blijven schattigheid ten top. 

Maarja, die donkerblauwe sashings... die ook nog eens veel te groot zijn... en telkens een andere gele achtergrond... het was toch eigenlijk niet meer de smaak van mams. Eén blokje kon nog wel bekoren, en die is van versie 1 naar versie 2 verhuist. 

Dus mams begon opnieuw. 


Met versie numero 2. Ook hier zie je weer een hele rij, maar ze was ook al weer een heel eind richting rij 2. Dit werd een knalkleurtjes Jane, met witte achtergrond ertussendoor. Hier was ze op zich erg tevreden over, maar ze bedacht zich na een tijdje dat ze het misschien toch niet helemaal bij een Jane vond passen, en wilde ze iets sjiekers. Geïnspireerd door Supergoof begon ze vervolgens aan:


Versie 3. Een hele blauw-witte Jane! En ja, dat zou ook zeker chique worden! Maarja, toen kwam de twijfel... is het wel leuk om alleen maar blauwe blokjes te maken? Is dit wel wat ik echt wil?


Nou ja, toen kwam het antwoord: nee, dat was het niet helemaal. Maar reproductiestofjes zijn het zeker wel! Ze is er helemaal zeker van: dit is het! En dit zal het worden! En na de cursus van Juud is ze helemaal geïnspireerd en is ze druk aan het zoeken naar lapjes. Toen ik vanochtend beneden kwam was dat ook wel duidelijk, de snijmat lag op het aanrecht, de templates lagen verspreid over de vloer en op de tafel lag het boek, samen met verscheidene linealen. 

Het bleek namelijkdat de twee bovenstaande blokjes niet groot genoeg zijn... we hebben ze vergeleken met het blokje dat we van Juud kregen, en nu blijkt dat de blokken 4,5 inch moeten meten en niet 4,25. Oftewel: mams kan wéér opnieuw beginnen... 


En kijk, dit is het blokje dat mams is begonnen bij de cursus van Juud! Ze had hem de dag erna af... 

Ik moet daaraan toevoegen dat ik hem ook zondagavond af had, al had het geen enkele zin omdat ik niet weet wat ik ermee moet en moest ik ook eigenlijk de Hampton Ridge doen. Maar soms moeten dingen gewoon even tussendoor. 




3 opmerkingen:

  1. De aanhouder wint! Succes met de cursus.

    Groetjes,
    Renée

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha wat een twijfel.....maar het komt allemaal goed!!
    Leuk blogje om te lezen, krijg er een glimlach van op mijn gezicht.
    Groetjes patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die laatste hoeft ze niet over te maken omdat ze iets te klein zijn hoor. Gewoon doen zoals Jane deed : je logcabint er gewoon een extra sashing omheen.
    Leuk om al die verschillende varianten te zien!

    BeantwoordenVerwijderen